۱۳۹۹۰۹۳۰۱۱۲۱۰۴۵۵۱۲۱۸۵۱۰۱۴
جعفر مخلق آذر، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس با بیان اینکه ما به‌عنوان عنصر کمک‌کننده در طرح شهید سلیمانی حضور دارند، گفت: طرح شهید سلیمانی یک طرح غربالگری محل محور است که بسیجیان با مراجعه به درب منازل خانوارها را موردبررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و اگر فردی مشکوک به ابتلای ویروس کرونا باشد را همراهی می‌کنند.

وی افزود: اگر بسیجیان در طرح شهید سلیمانی با فرد مبتلابه ویروس کرونا مواجه شوند که حال مساعدی ندارد، با هماهنگی اورژانس به خانه بهداشت منتقل می‌شود، همچنین اگر فرد دارای علائم خفیف باشد به مراکز بهداشت معرفی می‌شود.

معرفی مراکز بهداشت به تمامی منازل

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اگر فرد هیچ علامتی نداشته باشد نیز به او یک بروشور به همراه تعدادی ماست و مواد ضدعفونی داده می‌شود که در آن بروشور اطلاعات لازم در مواجهه با ویروس کرونا به همراه شماره خانه بهداشت آن محل قرار دارد تا اگر فرد در آینده دچار علائم و یا مشکلات شد با آن خانه بهداشت محله تماس بگیرد.

ارائه بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی

وی گفت: در این غربالگری‌ها اطلاعات دیگری نیز به دست می‌آید و با مراجعه جهادگران به درب منازل خانواده‌های مستضعف و کم‌درآمد نیز شناسایی می‌شوند؛ این خانوارها به سازندگی بسیج نواحی و پایگاه‌های بسیج معرفی می‌شوند و پس‌ازآن برای آن‌ها بسته‌های معیشتی ارسال می‌شود.

سازندگی به همراه مقابله با کرونا

مخلق آذر بیان کرد: همچنین جهادگران در غربالگری منازل خانه‌هایی مشکلاتی همچون دیوار نمور و یا مشکلات ساختمانی دارند و صاحبان آن توان مالی بازسازی ساختمان را ندارند از طریق گروه‌های جهادی و عمرانی ما هزینه‌های تعمیر آن ساختمان پرداخت می‌شود و جهادگران نیز آن ساختمان را مرمت می‌کنند.


وی ادامه داد: در فرایند طرح شهید سلیمانی همراه با غربالگری در مقابله با ویروس کرونا، خانواده‌های مستضعف شناسایی می‌شوند و موردحمایت قرار می‌گیرند.

پیش بینی روزانه هزار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در ایران می شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: متأسفانه پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۰ شیوع ویروس کرونا به‌شدت افزایش پیدا کرد؛ اما بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی و مؤسسات ارزیابی در دی بهمن و اسفندماه سال گذشته روزانه در ایران بیش از ۱۰۰۰ مرگ‌ومیر براثر کرونا پیش‌بینی می‌شد اما باوجود طرح شهید سلیمانی این میزان مرگ‌ومیر پیش‌بینی‌شده به عدد چهل فوتی در روز براثر کرونا کاهش پیداکرده بود.

شناسایی زنجیره انتقال ویروس در طرح محله محور مقابله با کرونا

مخلق آذر تشریح کرد: تعداد مرگ‌ومیر در روزهای بهمن دی و اسفندماه سال گذشته نشانگر این است که طرح شهید سلیمانی طرح و افق در قطع زنجیره ویروس کرونا در کشور است؛ زیرا با تشخیص به‌موقع فرد مبتلا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌شود و زمانی که فرد متوجه بیماری خود می‌شود دیگر در اماکن عمومی و یا جمع‌های خانوادگی خودداری می‌کند.

اثرات طرح شهید سلیمانی ۳ هفته پس از اجرایی شدن آن نمایان می‌شود

وی بیان کرد: از دو هفته گذشته طرح شهید سلیمانی را مجدد در دستور کار قراردادیم و در حال اجرایی شدن است؛ اثرات طرح شهید سلیمانی بین ۳ تا ۴ هفته پس از آغاز اجرایی شدن آن نمایان می‌شود و میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش می‌یابد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ تأکید کرد: در طرح شهید سلیمانی زمانی که فردی مبتلابه ویروس کرونا است زنجیره انتقال او شناسایی می‌شود و از او پرسیده می‌شود که در روزهای گذشته در چه جمع‌هایی حاضرشده است و به حاضرین آن جمع اطلاع داده می‌شود. و از آن‌ها خواهش می‌شود که به خانه‌های بهداشت محله خود مراجعه کنند و مورد غربالگری قرار گیرند.

از سر گرفتن غربالگری منازل

وی افزود: در اسفندماه سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خانه در طرح شهید سلیمانی مرد غربالگری قرارگرفته بود و بسیجیان و جهادگران به درب این منازل مراجعه کرده بودند؛ اما با توجه به اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در کشور این غربالگری‌ها را باید از نو آغاز کرد و تمامی خانه‌ها مجدداً مورد غربالگری و ارزیابی قرار گیرند و جهادگران حاضر در طرح شهید سلیمانی به درب تمامی منازل مراجعه کنند.

مخلق آذر مطرح کرد: در حوزه جهادی نمی‌توان گفت دقیقاً چه تعداد جهادگر حضور دارند؛ اما در تهران ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی فعال هستند که در هر گروه بین ۵ الی ۱۰ مشغول هستند اما هنگامی‌که می‌خواهیم به‌طور مثال یک‌خانه را بازسازی کنیم و یا کار ویژه انجام دهیم در یک گروه حدود ۵۰ نفر حاضر می‌شوند.

بین ۱۵ الی ۲۰ هزار جهادگر تهرانی در طرح شهید سلیمانی فعال اند

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اشاره بر اینکه گروه‌های جهادی فرآی بسیج هستند؛ بدین معنا که افراد در گروه‌های جهادی می‌توانند بسیجی باشند و یا عضو بسیج نباشند، گفت: برخی از گروه‌های جهادی نیز از خلوص نیت خود گزارش عملکرد خود ارائه نمی‌دهند، از همین رو نمی‌توان هیچ‌گاه در عدد دقایقی در خصوص تعداد جهادگران حاضر در طرح شهید سلیمانی و یا دیگر طرح‌ها ارائه کرد؛ اما بر اساس گزارش ارائه‌شده از آبان ماه سال گذشته بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ گروه جهادی (یعنی بین ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر جهادگر) در رزمایش طرح شهید سلیمانی شرکت کرده‌اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با عنایت خداوند و امام زمان (عج) بتوانیم دوباره ویروس کرونا را در کشور کنترل کنیم؛ در مواجهه و مقابله با ویروس کرونا باید همه ملت ایران و تمامی دستگاه‌ها و نهادها دست‌به‌دست هم دهند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۲۲۱
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha