۲۰۲۱۰۴۲۸_۱۰۵۰۱۶
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان ها صبح امروز در نشست خبری خود که در ساختمان این شورا برگزار شد، با اشاره به طرح جامع یکپارچه سازی شهر و روستا اظهار کرد: تنها هدف تمامی دستگاه ها باید خدمت رسانی به مردم باشد و نباید بین این دستگاه ها برای  این خدمت رسانی  دعوا وجود داشته باشد.

وی افزود: باید تعامل بین دستگاه ها برای خدمت رسانی مردم وجود داشته باشد؛ همچنین باید خلا های قانونی در این خصوص رفع شود.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه اگر طرح یکپارچه سازی شهر و روستا در مجلس تصویب شود، ممکن است شورای نگهبان نکاتی در خصوص این طرح داشته باشد و این طرح رد شود، بیان کرد: نسبت به اتفاقات شورای شهر روستا، شهرداری و روستاها بی تفاوت نیستیم و پیگیری میکنیم.

وی ادامه داد: در سامانه ملی ثبت و تخلفات روزانه تخلف ثبت می شود و تمامی این پرونده ها در حال رسیدگی است و بسیاری از آن ها به سرانجام رسیده است. رضایتمندی افرادی که شکایات ثبت کرده اند، در این سامانه ثبت شده است.

احمدی در ادامه اذعان کرد: باید در جامعه مباحث اخلاقی تقویت شود که از ورود فساد جلوگیری کنیم؛ سعی کردیم جلوی فساد و رانت را بگیریم.

وی در خصوص پرونده باغات بیان کرد: اصلاح آیین نامه باغات شفافیت لازم برای تشخیص باغات از غیرباغ مشخص می شود.

احمدی تاکید کرد: هیچکس اجازه استفاده بیت المال برای تبلیغات شخص خود در انتخابات پیش رو ندارد. نظارت ما وابسته به گزارشات مردمی است.

افراد ناکارآمد منجر به تضعیف شوراها شده اند

رییس شورای عالی استان ها در خصوص تضعیف شوراها بیان کرد: جایگاه های نظام ظرفی است که مدیران می توانند جایگاه ها را ضعیف و یا قدرتمند کنند، این افراد ناکارآمد هستند که منجر به تضعیف جایگاه ها می شود. افراد ناکارآمد منجر به تضعیف شدن شوراها می شوند.

وی ادامه داد: در یکی از استان ها مردم از شهرداری و شورای رضایت دارند و در برخی استان ها مردم ناراضی هستند؛ این موضوع بیانگر ضعف در افراد است. در قوانین شورا خلاهایی وجود دارد اما قوانین بسیار خوبی هم وجود دارد‌.

احمدی با تاکید بر اینکه باید صادقانه به مردم خدمت کنیم؛ تصریح کرد: هیچ تخلفی حتی در راستای منافع عمومی نباید صورت گیرد؛ در مراجع قضایی اینکه جرم فرد برای منافع شخصی، عمومی و... بوده تشخیص داده می شود. هیچ تخلفی مجاز نیست؛ اما اگر فردای ناخواسته تخلفی را انجام دهد، با فردی که برای منافع شخصی تخلف می کند، تفاوت وجود دارد.

سند تحول شورای عالی استان ها چاپ شده است

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص سند تحول این شورا گفت: مگر می شود یک دستگاهی مثل شورای عالی استان ها که خود به مجلس لایحه ارائه می کند، می تواند سندی نداشته باشد! این سند تدوین و تنظیم شده است، جلد نخست سند تحول شورای عالی استان ها چاپ شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه با دانشگاه های آزاد و امام صادق از انعقاد تفاهم نامه بین شورای عالی استان ها و دانشگاه دفاع ملی خبر داد.

احمدی با تاکید بر شایسته سالاری گفت: نباید نگاه متعصب داشته باشیم، باید تعصبی های بی جا نسبت به مدیریت ها را کنار بگذاریم ؛ باید از افراد متخصص و متعهد استفاده کنیم.

وی بیان کرد: سازمان بازرسی کشور هم ناظر است، این سازمان نیز پرونده تشکیل میدهد و با گزارش لازم به قوه قضائیه ارائه می دهد؛ ما نیز می توانیم به عنوان مدعی عموم نسبت به تخلف شهرداری ها به قوه قضائیه شکایت کنیم.

رئیس شورای عالی استان ها در خصوص تایید صلاحیت اعضای شورای شهر و روستاها گفت: روند تائید صلاحیت ها تحولی صورت گرفته و به جای ۴ مرجع از ۵ مرجع استعلام ها گرفته می شود.

وی ادامه داد: مصوبات شورای شهر و روستا در برخی استان ها در خصوص پشتیبانی بعد اقتصادی از مستجران مراکز املاک شهرداری ها گام های موثری برداشتند؛ البته در خصوص اقدامات شورای شهر تهران اطلاعی ندارم و اعضای این شورا خود باید پاسخگو باشند.

احمدی در پایان گفت: سامانه ملی ثبت تخلفات در خصوص انتخابات هییوت مدیره سازمان نظام مهندسی ثبت شده است ؛ نظام نامه انتخابات تدوین شده است، انتخابات مهر ماه برگزار می شده که وزارت راه اعلام کرده که این انتخابات در مرداد ماه برگزار می شود و منتخبین تا سه سال مدیر باقی می مانند؛ برگزاری زود هنگام این انتخابات با توجه به جابجایی دولت در سال جاری جای سوال ایجاد کرده است.

انتهای پیام /
کد خبر: ۶۱۹۶
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha