IMG13523547
 

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، عضو سابق شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دور چهارم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به عملکرد شورای شهر فعلی تهران بیان کرد: شورای شهر پنجم تهران فقط شورای شهرداری است و اقدامات و اختیارات خود را نیز در همین حد محدود کرده است.

 

ناصحی اظهار داشت: شورای شهر و شهردار تهران عنوان می کند که از اختیارات محدودی در رابطه با ساختار و اداره شهر برخوردارند، اما طبق آنچه که در قانون و طرح های گذشته آمده، دارای عناوین مختلفی از اختیارات مدیریتی با امکانات خوب و بودجه و درآمد پایدار است. مجموعه شهری به لحاظ عدم هماهنگی بین دولت و مدیریت شهری، نتوانسته است همه آن اختیارات را به دست گیرد.

 

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه عنوان کرد: همین امروز می توانیم ببینیم که مدیریت شهر تهران جهادی یا غیر جهادی است. البته این قضاوت را باید به شهروندان تهرانی دهیم که دیدگاهشان درباره عمکرد مدیریت شهری چیست.

 

ناصحی مطرح کرد: در شهر تهران این سابقه را داشته ایم که به صورت جهادی عمل شده و موجبات رضایتمندی مردم نیز فراهم آمده است. لذا باید تلاش شود تا در دوره بعدی این مدیریت جهادی در مدیریت شهر تهران برای مردم ملموس شود و نمود عینی پیدا کند.

 

عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم اداره شهر تهران بر مبنای مدیریت جهادی تاکید کرد: شهر تهران با این وسعت و جایگاه نیاز به مدیریت شهری توانمند در شورای شهر و شهرداری دارد. اگر مجموعه مدیریت شهری تهران دارای تخصص، تعقل و انگیزه باشند می توانند تهران را بر مبنای مدیریت جهادی اداره کنند.

 

ناصحی در پایان با اشاره به دیگر شاخصه های مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی عملگرا، کارآمد و با انگیزه است. ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و گره گشا دارد که موجب آرامش و بهبود فضای شهر است و هم در شهروندان این احساس را ایجاد می کند که با این مدیریت در پایتخت یک تغییرات اساسی به وجود آمده است .

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۱۹۳
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha