۱۶۴۵۹۹۲۷۶
به گزارش تهران پرس، محمدعلی اسفنانی روز سه‌شنبه افزود: یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته تعزیرات حکومتی استان تهران رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی بود که در این زمینه برای ۲ شرکت در مجموع سه پرونده تشکیل شد و مقدار تخلفات ارزی آنها بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه این ۲ شرکت ارز را به نرخ دولتی دریافت کردند اما کالایی تحویل ندادند، اظهار داشت: بخش عمده این پول را بازار آزاد تزریق کرده بودند و ماموران تعزیرات موفق به کشف این تخلفات شدند.

اسفنانی گفت: پرونده‌های تشکیل شده از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا آخرین روز از این سال ۷۹ هزار و ۲۸۷ فقره بود که از این تعداد ۷۱ هزار و ۶۰۵ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات، سه‌ هزار و ۹۶۲ فقره مربوط به تخلفات ارزی و سه هزار و ۷۲۰ فقره دیگر مربوط به حوزه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۸۸ هزار و ۶۸۸ فقره پرونده رسیدگی شد و درصد عملکرد شعب تعزیرات استان تهران ۱۱۱ درصد (بخشی از پرونده ها مربوط به سال ۹۸) بود، بیان کرد: از این تعداد ۸۰ هزار و ۲۴۱ پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات، چهار هزار و ۳۱۶ فقره مربوط به تخلفات ارزی و چهار هزار و ۱۳۱ پرونده دیگر مربوط به بخش بهداشت و درمان بوده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: مجموع محکومیت ریالی ۸۸ هزار و ۶۸۸ پرونده در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال بود.

اسفنانی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان فروردین ماه، سه هزار و ۹۳۰ پرونده به سیستم تعزیرات حکومتی استان تهران وارد شده است، گفت: در این ارتباط چهار هزار و ۴۷۲ پرونده به ارزش سه هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال مختومه شد.

وی با بیان اینکه فروردین امسال ۴۶۶ گروه گشت در سطح استان پنج هزار و ۹۶۲ بازرسی را انجام داده‌اند و از این تعداد ۹۱۴ مورد تخلف ثبت شده است و به ۱۹۸ واحد متخلف نیز تذکر شفاهی داده اند، اضافه کرد: بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی، کم‌فروشی یا احتکار در حوزه های گوشت، مرغ، آجیل و خشکبار است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۱۷۶
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha