index
به گزارش تهران پرس، زینب نصیری ضمن قدردانی از پیگیری های مدیریت شهری این منطقه و اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار تهران شهری برای همه افزود: افتتاح سرای محله مناسب سازی شده خانی آباد نوجنوبی منطقه ۱۹ به منظور بهره برداری افراد دارای معلولیت، اقدامی مهم برای رفع مطالبات همه شهروندان با تفاوت ها و نیاز های مختلف در سراهای محلات محسوب می شود.

او با اشاره به اینکه تا قبل از اجرای این طرح امکان استفاده از امکانات سراهای محلات برای افراد دارای معلولیت امکانپذیر نبود ادامه داد: این فرایند از سال ۹۸ آغاز شده است و در همین راستا نیز دو سرای محله خانی آباد نو جنوبی و بهمنیار در این منطقه به طور کامل برای افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی، نابینایان وکم بینایان مناسب سازی شد.

نصیری ابراز امیدواری کرد با پایان شیوع ویروس کرونا شاهد حضور افراد دارای معلولیت در سراهای محلات و استقرار رابط ناشنوایان در این اماکن باشیم.

او خاطرنشان کرد: برای تبدیل تهران به شهری برای همه ، باید شرایط استفاده از امکانات شهر برای استفاده همه گروه ها فراهم شود تا شهروندان نیز در بهبود کیفیت زندگی خود در شهر مشارکت داشته باشند.

در ادامه علی توکلی شهردار منطقه از اهتمام اداره کل سلامت در پیگیری اقدامات مناسب سازی در محلات منطقه قدردانی کرد وگفت : با تلاش و پیگیری های صورت گرفته در راستای مناسب سازی امکانات شهری منطقه برای افرادکم توان، عملیات مناسب سازی دو سرای محله خانی آباد نو جنوبی و بهمنیار با موفقیت به اتمام و به مرحله بهره برداری رسید.

به گفته این مسئول، کانون معلولان منطقه ۱۹ با نظارت و پیگیری های صورت گرفته، مشارکت خوبی در اجرای اقدامات مناسب سازی در همه حوزه ها ، پارک ها ، معابر و ساختمان های شهرداری منطقه داشته اند.

توکلی یادآور شد: احداث رمپ ورودی، میله های دستگرد، کف پوش نابینایان، تجهیز دکمه های آسانسور و نصب تابلو راهنمایی به خط بریل، تجهیز سرویس بهداشتی مناسب معلولین و محل پارک ویژه معلولین از جمله اقداماتی هستند که برای مناسب سازی این دو سرای محله انجام شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۱۵۰
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha