شورای شهر تهران





به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، لایحه «چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، در توضیح این لایحه گفت: موضوع در دستورکار اختیارات کمیسیون های داخلی مناطق است. مدیریت شهری دوره پنجم در راستای انضباط بخشی به شهرسازی و معماری و مبارزه با رانت، فساد و مبارزه با امضاهای طلایی، اختیارات شوراهای معماری را در حوزه صدور پروانه مشخص کرد.

وی افزود: خوشبختانه امروز یکی از دستاورهای این دوره این است که در حوزه صدور پروانه بدون طرح تفضیلی هیچ پروانه‌ای صادر نمی شود. پس از آن بر اساس بررسی ها مشخص شد که مردم پس از دریافت پروانه به دلیل پیشگیرانه نبودن قوانین کمیسیون های ماده ۱۰۰، تخلف را پذیرفته است، دست شوراهای شهر بسته بود. در ماده ۱۰۰ می گوید شهرداری ها در صورت تشخیص به قلع بنا آن را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای عنوان کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که این امر را محدود کنیم و نهایتاً ۵ درصد مازاد بنا با سقف ۵۰۰ به عنوان روا داری، در این تبصره گنجانده شود.

در نهایت این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر رسید.


کد خبر: ۶۱۶۳
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha