۱۳۸۶۹۰۰۲_۱۱۸
 

به گزارش تهران پرس، حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در گفت‌وگو با برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو در رابطه با چگونگی برپایی انتخابات الکترونیک در برخی استان‌ها اظهار کرد: ۳۲ هزار صندوق الکترونیکی اخذ رای وجود دارد و در هر شعبه باید سه صندوق مستقر گردد.

 

وی با بیان اینکه تعداد مذکور ۱۸ هزار شعبه را پوشش می‌دهد، افزود: وزارت کشور از ما درخواست داشت با ۸ کلان شهر و ۱۶ مرکز استان موافقت صورت گیرد و اسامی در صداوسیما هم اعلام شد.

 

کاظمی با اعلام اینکه در این شهر‌ها زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی شدن انتخابات فراهم است، ادامه داد: وزارت کشور آمادگی این میزان شعبه را دارد؛ همچنین در شرایط کرونایی باید وقت کمتری از حضور مردم در خارج از منزل گرفته شود.

 

وی افزود: تجمیع و شمارش باید از سوی دست اندرکاران زودتر صورت گیرد تا این بنده‌های خدا در معرض ویروس قرار نگیرند.

 

کاظمی ادامه داد: فرد ابتدا باید هویت خود را با کارت ملی در شعب اخذ رای ارائه دهد تا کارتی در اختیار او قرار گیرد تا اسامی تمام کاندیدا‌ها را مشاهده کند و فرد کاندیدای مورد نظر را تیک می‌زند و برگه رای او در صندوق می‌افتد و فرایند خیلی طولانی نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن انتخابات باز هم نیازمند مراجعه حضوری افراد به شعب اخذ رای است، ادامه داد: رای دهی آنلاین از منزل قانونی نیست و کسی که قرار است رای دهد، حتما باید در شعب حضور پیدا کند.

 

کاظمی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفتگو خاطرنشان کرد: هویت فرد باید برای سیستم شناخته شود.

 

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها با بیان اینکه در رای دادن فرد باید حتما حضور پیدا کند و با توجه به امکانات رای خود را به صندوق بیاندازد، خاطرنشان کرد: شمارش آرا هم سریع صورت می‌گیرد.

 

کاظمی اضافه کرد: کل دنیا نظاره گر این است که ملت ایران در شرایط کرونایی چه می‌کند و از خداوند می‌خواهیم تا خرداد ماه شرایط بهتر شود تا مردم با خیال راحت‌تر رای دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۱۳۷
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha