۳۱۸۵۳۵۷
دهیار مقیمی مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با بیان اینکه جهاد رویکرد و الگویی در جهت پیشرفت ساختار حکومت اسلامی است، به ذکر شاخصه های مدیریت جهادی پرداخت و گفت: شاخصه اصلی مدیریت جهادی این است که کار برای خدا انجام شود نه از روی حساب و کتاب مادی. لذا مدیران ما در انجام امور محوله شان نباید صرف توجهشان به سمت مسائل مالی باشد بلکه بایستی در انجام وظیفه خود با خدا معامله کنند. یعنی خدامحوری را لحاظ کنند.

 

مدیریت جهادی تکیه بر همت و تحرک دارد

 

مقیمی بیان کرد: یکی دیگر از شاخصه های مدیریت جهادی جنبه اثباتی آن است. ما در مدیریت جهادی می خواهیم کارکرد و کارآمدی دین را در سیستم اداری جامعه به اثبات برسانیم پس هیچ وقت نمی توانیم چشممان به دنیای لیبرالی باشد که ما را نقطه مقابل خودش می داند.

 

این مدرس دانشگاه در ادامه عنوان کرد: مدیریت جهادی تکیه بر همت و تحرک دارد؛ با پشت میز نشستن مدیران و از بالا به پایین نگاه کردن به امور، هیچ وقت مدیریت جهادی شکل نمی گیرد. مدیر جهادی وسط میدان و به دنبال این است تا موانع و سختی های راه را با فکر و منطق حل کند.

 

مدیر جهادی نمی تواند خود را با روزمرگی وفق دهد

 

مقیمی گفت: مدیریت جهادی همراه با کار و تلاش مضاعف است. براین اساس یک مدیر جهادی نمی تواند خود را با روزمرگی و دست روی دست گذاشتن وفق دهد و توجه صرفش به مصرف ذخایر طبیعی کشور باشد. برخلاف برخی وزاری دولت که تمام توجهشان به مصرف سرمایه های طبیعی کشور است.

 

وی افزود: کار و تلاش همراه با ایثار و از خودگذشتگی به عنوان یکی از مولفه های پیشرفت می تواند کشور را از آن عقب ماندگی هایی که در حوزه تکنولوژی، صنعت و مسائل اقتصادی دارد، نجات داده و در مسیر رو به جلو قرار دهد. ازهمین رو مدیریت جهادی پیشران اقتصاد کشور است. نمونه هایی از این پیشرفت کشور را می توان در صنعت موشکی و هسته ای کشور مشاهده کرد که موجب مزیت و برتری ما در این حوزه ها شده است.

 

مدیریت جهادی سیاست زده نیست

 

مقیمی تصریح کرد: مدیریت جهادی هیچ وقت سیاست زده نیست، بلکه یکپارچه و متحد عمل می کند و به دنبال مصالح و منافع ملی است و توجه تامش به فرمان رهبری است.از همین رو به سمت منافع حزبی و جناحی نمی رود و به دنبال سوءاستفاده های سیاسی نیز نیست.

 

این مدرس دانشگاه مطرح کرد: مدیریت جهادی با قوانین و بروکراسی اداری که دست و پای آدمی را می بندد و باعث کندی می شود بیگانه است. لذا در تلاش است با حذف بروکراسی اضافی، به دنبال حل مشکلات مردم باشد. ضمن آنکه سیستم مدیریت جهادی ساعت کاری مشخصی ندارد و نباید انتظار داشته باشیم که با صرف انجام کار در طول ساعت کاری مشخص کشور به پیش رود و عقب افتادگی های موجود جبران شود.

 

مقیمی با بیان اینکه مدیریت جهادی مبتنی بر علم و تجربه و تخصص است، خاطرنشان کرد: ما در طول هشت سال دفاع مقدس مدیریت جهادی را تجربه کردیم و نتیجه مثبت آن نیز عاید کشور و مردم شد. در چنین مدیریتی امور با درایت و تدبیر جلو می رود. یعنی مدیریت جهادی یک مدیریت هوشمندانه است. بر همین اساس مدیریتی که با قیل و قال، شعار و حرف باشد جواب نمی دهد.

 

انتهای پیام /الف
کد خبر: ۶۰۹۳
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha