۱de398cc-3199-4441-8c66-30faf81c69fc
جعفر قناد باشی " کارشناس مسائل بین الملل " در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی تهران پرس در تبیین دبه کردن آمریکا در مذاکرات وین، اظهار داشت: آمریکا اعم از جمهوری خواه و دموکرات  مقاصدشان روشن است؛ در برجام شاهد بودیم که به تعهدات خود عمل نکردند و اکنون نیز ترکیب تیم آمریکایی تفاوتی نکرده است و موضع اوباما و ترامپ، خط مشی دولت آمریکا را تشکیل داده است.

 

وی در تشریح اینکه  آمریکا در مذاکرات وین قصد دارد  از دریچه افزون خواهی و تحمیل خواسته های غیر قانونی وارد بشود، بیان کرد:  هیچ انتظاری نمی رود که در این قضیه در ابتدای امر به ما امتیاز دهند؛ لیکن مواضع دیپلمات ها و تیم گفتگو کننده ایرانی حائز اهمیت است  که چطور در برابر افزون خواهی های امریکا ایستادگی کنند و مسلم است  که در ابتدای امر انتظار بی موردی است که  آمریکا با سابقه افزون خواهی و سلطه گری بخواهد به ایران امتیاز دهد.

 

قنادباشی افزود: بایستی در مذاکرات وین، موضع خود را همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مطرح کنیم تا بالاترین امتیاز را بگیریم و کمترین امتیاز را بدهیم  و حق خود را مطالبه نماییم؛ اگر آن ها به تعهدات عمل نکردند سریعا تیم مذاکره کننده به مذاکراتش باید پایان دهد.

 

کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با اینکه آیا عملکرد دولت روحانی مانع تحریم ها بوده و یا اینکه عاملی برای تحریم هاست، گفت: عملکرد دولت روحانی چه در رفع تحریم و نیز در ایجاد توانمندی های داخلی افتخار آفرین نیست؛ در برخی موارد نیز مایه سرافکندگی است و متاسفانه شاهد هستیم که نگاه دولت روحانی به خارجی هاست.

 

این کارشناس توضیح داد: آمریکا در دهه پیشین در سطوح مختلف خدعه و انواع توطئه های سیاسی، نظامی و فرهنگی را بر ایران وارد کرد و امام(ره)  در سال ۵۷ آمریکا را شیطان بزرگ خواند چرا که  آمریکا فریبکار است و کسانی که با آنان مذاکره می کنند بایستی با هوشیاری وارد مذاکره شوند.

 

قنادباشی در پایان اشاره کرد: مردم ایران ازنظر سیاسی به شعور  و  درک بالایی رسیده اند و به خاطر شکم و نان حاضر نخواهند شد که در برابر زورگویی های آمریکا تسلیم شوند و تعلیق تحریم ها در قالب مذاکرات وین، دردی از مردم ایران درمان نخواهد کرد چرا که مجدد این تحریم ها با شدت بیشتری بازخواهند گشت و این سودی ندارد.

گفتگو از ساراپیرانه

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۹۸۶
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha