جلال زاده
 

وحید جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس  با اشاره به اهمیت قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون مذکور نشان داد که این موضوع را اولویت اول خود می داند و قطعا نظارت خود را درباره راستی آزمایی لغو تحریم ها به صورت کامل انجام خواهد داد و کمیسیون امنیت ملی به نمایندگی از مجلس این وظیفه را به جد دنبال خواهد کرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه مطرح کرد: بر مبنای این قانون دولت بایستی از رفتار غربی ها در عمل به تعهداتشان و لغوتحریم ها در حوزه بانکی، نفتی و راستی آزمایی گزارش های نوبه ای به مجلس ارائه دهد.

 

جلال زاده با تاکید بر اینکه کلیه تحریم ها باید از طرف امریکایی لغو شود، گفت: جمهوری اسلامی بعد از لغو تمامی تحریم های احصا شده، حق خود می داند که اینها را راستی آزمایی کند. به عنوان نمونه بحث فروش نفت، مسائل بانکی، دارویی، اشخاص حقیقی و حقوقی و.. را مورد بررسی دقیق و راستی آزمایی قرار خواهد داد. این فرآیند بر عهده دولت بوده و مجلس نیز ناظر بر روند راستی آزمایی است.

 

این نماینده مجلس در پایان عنوان کرد: به دلیل آنکه هنوز هیچ تحریمی لغو نشده است، فعلا در مرحله راستی آزمایی قرار نگرفته ایم. لذا باید منتظر بود تا امریکایی ها فرآیند لغو تحریم ها را آغاز کنند. زمانی که این فرآیند آغاز شود، مجلس قطعا نظارت دقیق را انجام خواهد داد تا حقی از ملت ضایع نشود.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۹۷۹
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha