index
به گزارش تهران پرس، حسن صفات با اعلام این خبر گفت: محله فرحزاد یکی از بافت­های روستایی اطراف شهر تهران بوده است که در دهه­ های گذشته با رشد و توسعه شهری­ به یکی از محلات شهر تهران تبدیل شده است.

وی افزود علیرغم اینکه حدود نیمی از محله فرحزاد در بافت فرسوده قرار دارد اما محله در عین دارا بودن مسائل و مشکلات کالبدی و تشدید آن در بافت ارگانیک و همراه با توپوگرافی، از ویژگی های اجتماعی ویژه ای برخوردار است،. بر این اساس مدیریت شهری منطقه طرح طراحی شهری محله فرحزاد را مطابق با ویژگی های روستایی و بافت ارگانیک همراه با حفظ ملاحظات اکولوژیک در دستور کار قرارداده است،

وی افزود:مطالعات طرح با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران و دفتر توسعه محله فرحزاد انجام و بخشی از مراحل اجرایی آن در قالب پروژه های توسعه محلی پیش بینی شده است.

شهردار منطقه۲ تقویت حس تعلق و ارتقای ظرفیت مشارکت مردمی را از دیگر اهداف این طرح برشمردو افزود: اقدامات توسعه محلی بهسازی محیطی محله فرحزاد در چند بخش طراحی شده که در گام اول بهسازی محیطی محور فرحزادی حدفاصل بزرگراه یادگار امام تا خیابان آبشار اجرا می شود، طرح احیا حمام قدیمی فرحزاد و کافه پاچنار نیز از جمله اقداماتی است که در مرحله بعد پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۹۷۶
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha