unnamed
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ مصطفی سراج، مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی در نشست خبری مجازی خود اظهار کرد: فالیت های دفتر توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور زیرمجموعه حوزه معاونت توانبخشی این سازمان است. در سه قالب موسسه ای، فراموسسه ای و مبتنی بر خانواده (مراقبت در منزل) تعریف شده است. در فعالیت‌‎های مبتی بر موسسه همانند مراکز شبانه روزی که افراد مقیم خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند که امکان مراقبت از این افراد در خانواده ها وجود ندارد و یا فاقد سرپرست هستند. در این بخش بالغ بر ۲۵ هزار نفر سالمند و یا افراد داری معلولیت جسمی، حرکتی و هوشی تحت پوشش قرار دارند.

وی در خوصوص رائه خدمات فراموسسه‌ای بیان کرد: در این بخش با مراجعه به منازل افراد معلولیت، خدمات به آن ها ارائه می شود کهبالغ بر ۲۵ هزار نفر نیز از این خدمات استاده می کنند. همچنین ۸۰۰هزار نفر نیز کمک هزینه معیشتی مستمر دریافت می کنند.

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی عنوان کرد: در قالب حق پرستاری و ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان حدود ۵۱ هزار نفر تحت پوشش این برنامه هستند که عمدتاً به سمت برنامه‌های خانواده محور و افراد به سمت مراکز شبانه روزی هدایت نشوند، برنامه‌ریزی که در خود محیط خانواده افراد مقیم باشند و در محیط خانواده از این افراد حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: چهار فعالیت مقابله با کرونا، حق پرستای و مددکاری، کمک هزینه معیشت و برنامه کوچک‌سازی و معرفی الگوهای مراقبتی جدید، فعالیت های جدید و شاخص دفتر توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی در سال ۹۹ است.

این خبر در حال به روز رسانی است.
کد خبر: ۵۷۹۴
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha