indexسیسیسی
به گزارش خبرنگار تهران پرس، حسن صفات با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی جهت جلوگیری از سرازیر شدن آبهای سطحی در معابر در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاستهای شهرداری تهران در توسعه تکمیل و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی این طرح عمرانی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه شهید چمران یکی از محورهای اصلی پایتخت است گفت: با توجه به تغییر و تحولات ساختاری ایجاد شده در بدنه این بزرگراه، که مشکلاتی را درجمع آوری و هدایت آب‌های سطحی ایجاد کرده بود، احداث کانال جمع آوری آبهای سطحی به عنوان یکی از اولویت طرح ها در دستور کار منطقه قرار گرفت.

صفات افزود: شبکه جمع آوری آبهای سطحی در ۵ فاز طراحی و پیش بینی شده است که در سال های گذشته دوفاز آن شامل کانال شرقی بزرگراه چمران حد فاصل دور برگردان شمالی تونل توحید تا میدان توحید و کانال خیابان گلبار تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی افزود: به منظور هدایت آبهای سطحی ضلع غربی این بزرگراه یک کانال عرضی احداث شد که با تکمیل آن ،آبهای سطحی محور غربی بزرگراه شهید چمران و انهار شمالی و جنوبی خیابان ستارخان از طریق اجرای یک شفت به کانال اصلی منتقل می شود.

به گفته شهردار منطقه۲ با احداث این کانال عرضی ، علاوه بر مرتفع شدن مشکل آبگرفتگی میدان توحید ،ضریب ایمنی تونل توحید نیز افزایش یافت.

وی افزود: در تداوم اقدامات اجرایی برای رفع مشکل آبگرفتگی محدوده بزرگراه های چمران و جلال آل احمد ، یک کانال عرضی با لوله پلی اتیلن بقطر ۸۰۰ میلی متر و بصورت نقبی اجرا و به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه ۲ افزود: با احداث این کانال ،آبهای سطحی جاری دربزرگراه شهید چمران درزمان بارندگی‌های فضلی هدایت وجمع آوری می‌شود وازجاری شدن آب درسطح معابر وهمچنین آبگرفتگی دراین مسیرپیشگیری می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۸۰۴
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha