IMG_۲۰۲۱۰۴۱۵_۰۸۵۳۴۲
به گزارش تهران پرس،  امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح و فرمانده اسبق لشکر ۲۳ تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در اعلام روز ۲۹ فروردین ماه به نام روز ارتش گفت: این روز یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی خود آن را در تاریخ ثبت کردند.

 

وی درباره فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در اعلام روز ۲۹ فروردین ماه به نام روز ارتش گفت: این روز برای ارتشی‌هایی است که با حرکت به سمت انقلاب و با شور و انگیزه‌های معنوی در کنار ملت قرار گرفته بودند و همچنین موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شده بودند، پس به پاس این حرکت خوب ارتش، روز ۲۹ فروردین را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان نام‌گذاری کرده اند.

 

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی دستور دادند تا نیروهای ارتش در میدان‌ها و خیابان‌ها رژه بروند و امت اسلامی هم برای استقبال از سربازان خود در خیابان‌ها حضور پیدا کنند. این روز باعث شد ارتش جمهوری اسلامی ایران متولد شود و انگیزه‌های بسیار والایی را در جهت حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و امنیت کشورمان برعهده بگیرد.

 

رئیس سازمان تربیت بدنی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: ارتش در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هم در عرصه‌های هشت سال دفاع مقدس، سازندگی، امنیتی و سایر عرصه‌هایی که نیاز به حضور بوده همیشه مطیع و با وفا و مقتدر در ذیل فرمان ولی امر خود حاضر و آماده شده و توانسته از خود حماسه‌های ماندگاری را در تاریخ انقلاب اسلامی به جای بگذارد.

 

وی افزود: ضمن تبریک این روز به همه ارتشیان گرانقدر به خانواده‌های آنان که نقش بسیار والایی را در جهت حفظ انگیزه و روحیه آنان دارند، تبریک می‌گویم. البته باید به امت اسلامی ایران که در کنار ارتش و سپاه و سایر نیرو‌های مسلح و همه رزمندگان قرار دارند تا آنان برای حضور در عرصه‌های میدانی انگیزه کافی به دست بیاورند نیز تبریک گفت.

 

امیر سرتیپ پیمبری در پایان خاطرنشان کرد: لازم است تا به روح پرفتوح امام خمینی (ره) درود بفرستم که در همه عرصه‌ها تصمیم‌های موثری داشتند، در حفظ ارتش نیز چنین عمل کردند. پس از امام خمینی (ره) هم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا به عنوان فرماندهی نیرو‌های مسلح در این عرصه نقش‌آفرینی موثری داشتند و با توجه به اهدافی که امام برای نیرو‌های مسلح ترسیم کرده با فرماندهی رهبر معظم انقلاب همه این اهداف محقق شده است.

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۵۷۴۷
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha