۱۳۷۹۹۳۷۲_۱۱۴
به گزارش گروه سیاسی تهران پرس، در جلسه اخیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با موافقت اعضاء، مریم اردبیلی جایگزین مرحوم فاطمه رهبر در این شورا شد.

 

مرحوم فاطمه رهبر عضو فقید شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب که در انتخابات سال ۹۸ در ترکیب این شورا حضور داشت، در فهرست نیرو‌های انقلاب هم قرار گرفت و توانست رای مردم تهران را برای حضور در مجلس کسب کند، اما به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ۱۷ سفند سال ۹۸ دار فانی را وداع گفت.

 

«مریم اردبیلی» نیز که به تازگی عضو شورای ائتلاف نیرو‌های شده، از نیرو‌های جوان انقلابی شناخته می‌شود؛ او متولد سال ۱۳۵۳ و مادر ۵ فرزند است. فارغ‌التحصیل پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است و علاوه بر طبابت، دکترای رشته آینده پژوهی هم دارد. رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر کمیته هپاتیت استان فارس از مهمترین فعالیت‌های او در حوزه سلامت و پزشکی است.

 

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های اجرایی او می‌توان به مشاور استاندار و مدیر کلی بانوان و خانواده استان فارس، عضویت در شورای فرهنگ عمومی این استان و عضویت در شورای مرکزی شبکه تشکل‌های غیر دولتی زنان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. او همچنین به‌عنوان نماینده سازمان‌های غیردولتی زنان در اجلاس صلح خاورمیانه و نیز به‌عنوان نماینده سازمان‌های مردم نهاد زنان در نشست حقوق بشر ژنو فعالیت داشته است و عضو هسته علمی اجلاس زنان سازمان کنفرانس اسلامی بوده است.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۷۳۰
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha