حدادی۲
 

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس، درباره آخرین وضعیت روند تایید صلاحیت کاندیدهای شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: هیئت های اجرایی پس از اتمام بررسی های خود در ۲۲ فروردین، نتایج را برای هیئت های نظارت ارسال کرده اند که از این تاریخ هیئت های نظارت شهرستان ها به مدت چهارده روز فرصت خواهند داشت تا بررسی خود را انجام دهند. پس از  اتمام بررسی ها در تاریخ ۶ اردیبهشت، نتایج در۷ و یا ۸ اردیبهشت ابلاغ خواهد شد.

 

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: پس از ابلاغ نتایج داوطلبین ردصلاحیت شده چهار روز فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را به هیئت عالی استان اعلام کنند و این هیئت ده روز فرصت خواهد داشت تا به اعتراضات رسیدگی و نتایج آن را اعلام کند.

 

حدادی با اشاره به روند اصلاح قانون شوراها در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: خلاء نظارت پسین یکی از مشکلاتی بود که در قانون شوراها وجود نداشت، در همین راستا کلیات اصلاح موادی از قانون شوراها در مجلس مصوب شده اما به صحن نرسیده است و پیش بینی می کنیم تا اتمام انتخابات شوراها این مورد مصوب شود. اگر این بخشی که درباره عملکرد هیئت نظارت بر شوراهاست، مصوب شود؛ موثرترین مولفه در قانون شوراها خواهد بود که بر اساس آن منتخبین شوراها پس از ورود به عرصه فعالیت، مورد نظارت دقیق قرار می گیرند و عملکردشان رصد می شود تا احیانا بعد از ورود به عرصه کار، احساس نکنند که رها هستند و دست به تخلف بزنند.

 

وی درباره عملکرد شوراهای شهر و روستای این دوره عنوان کرد: برخی از اعضای شوراهایی بودند که فعالیت و عملکرد خوبی داشتند که نباید نادیده گرفت اما متاسفانه با آسیب های جدی در شوراهای سطح کشور در این دوره روبرو بودیم و در برخی از مواقع کارکردهای شورا کارکردهای خوبی نبوده است. علت نیز این بود که در بررسی صلاحیت های اعضای شورای فعلی دقت های لازم نشده بود و یا این افراد در بخش اجرایی آشنا به وظایفشان نبودند و دچار اشتباه می شدند که منجر به بازداشتشان می شد.

 

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: بر همین اساس در بخشی دیگری از اصلاح قانون شوراها این موضوع گنجانده شده که در دور بعدی شوراها از داوطلبان آزمون گرفته شود تا افرادی وارد این عرصه شوند که توانمند سازی و کارایی لازم را داشته باشند. ضمن اینکه در بررسی صلاحیت ها نیز دقت لازم شود تا شوراهای بعدی کارآمدی بهتری داشته باشند.

 

حدادی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات آتی شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر مردم انتخاب خوبی داشته باشند واعضای شوراهای شهر نیروهای کارآمد، سالم، امانتدار و از تخصص و تجربه مدیریت شهری برخوردار و آشنا به وظایفشان باشند، می توانند کارکرد خوبی را ارائه دهند و امید و رضایت را در بین مردم ایجاد کنند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۷۱۴
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha