photo_2021-04-12_08-17-35
 

 


 سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به عملکرد ضعیف شورای شهر تهران گفت: این شورا از کارایی لازم برخوردار نیست و عملکرد آن شبیه به عملکرد شورای شهر اول تهران است؛ شورایی اول آن‌قدر ناکارآمد بود که خود دولت و وزارت کشور مجبور به منحل کردن آن شورا شدند.


 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شورای شهر تهران از اعتبارات و اختیارات مالی گسترده‌ای برخوردار است و در حالی که ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران تقاضای لغو طرح ترافیک روزانه را دارد، اما شورای شهر و شهردار تهران زیر بار این مسئله نمی‌روند و این نشانه‌ای از قدرتشان است که می‌توانند تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا را تحت تاثیر قرار دهند.


 


بودجه شهرداری چندبار بودجه وزارت خانه های کشور است


یزدی خواه با اشاره به بودجه کلان شهرداری تهران نیز عنوان کرد: اعتبار مالی شهرداری تهران در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی چندین برابر اعتبار برخی از وزارت خانه‌های کشور است، اما با این وجود، در طول این دوره مدیریتی اثبات کرده که از کارایی لازم برای حل مشکلات شهر تهران برخوردار نیست. عملکرد شورای شهر نیز به تغییر نام خیابان‌ها و پارک ها، زیره کوبی مسیر دوچرخه در خیابان‌ها و یا اظهار نظر‌های سیاسی محدود شده است.


 


وی با تاکید براینکه برخی از مشکلات رخ داده ناشی از عملکرد مسئولان شهری است، اظهار داشت: شورای شهر پنجم در طول این چهار سال دستاورد خاصی نداشته تا بتواند بیلانی در حوزه‌های مختلف از جمله فنی و مهندسی، عمرانی، حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی ارائه دهد. اگر هم بخواهد بیلانی ارائه دهد بیلان قابل ذکری ندارد.


 


تخلفات گسترده کارآیی شوراها را زیر سوال برد


نماینده مردم تهران تصریح کرد: با بروز تخلفات و فساد در مجموعه شورا‌های شهر و شهرداری، کارآیی شورا‌ها زیر سوال رفت. همچنان که طبق برخی اخبار شنیده شده غیر موثق برخی از اعضای فعلی شورای شهر صلاحیت خود را برای ورود به انتخابات شورای آتی از دست داده و رد صلاحیت شده اند.


 


یزدی خواه در ادامه به اهمیت انتخابات پیش رو شورا‌های شهر اشاره کرد و گفت: شورا‌ها می‌توانند منشا خدمات ارزشمندی برای مردم باشند و به لحاظ اختیارات گسترده‌ای که دارند، اگر اعضای آن بر مبنای انتخاب دقیق و کارشناسی شده انتخاب شوند شده، می‌توانند منشا اثرات تحول و خدمت باشند. اما اگر انتخاب خوب صورت نگیرد موجب ایجاد فساد، رانت و تزریق نومیدی در بین مردم تزریق می‌شود.


 


عدم دقت مجلس دهم در بررسی صلاحیت‌های اجرایی، مالی و اخلاقی کاندید‌های شوراهای شهر


 وی ادامه داد: در مجلس دهم درباره صلاحیت‌های اجرایی، مالی و اخلاقی کاندید‌ها دقت کافی صورت نگرفت و کاندید‌های انتخابات شورا‌ها گروهی و لیستی تایید شدند. در نهایت امر برخی شورا‌ها که از انسجام لازم برخوردار نبودند و اعضای آن با هم همگرا نبودند و در زمینه‌های مالی و اجرایی تسلط کافی را نداشتند، در مقابل وسوسه سوءاستفاده کنندگان از خود تزلزل نشان داده و آلوده به رانت و فساد شدند.


 


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در توضیح بیشتر بیان کرد: بنابراین علت عمده بروز این تخلفات در طول چهار سال اخیر این است که فرآیند انتخابات به درستی طراحی نشده بود و بر همین اساس بخشی از ناامیدی مردم از عملکرد شورا‌های این دوره را باید به حساب عملکرد ناظرینی گذاشت که تایید صلاحیت شورا‌ها را بر عهده داشتند.


 


 


انتهای پیام/الف


کد خبر: ۵۶۴۰
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha