IMG_20210411_075845_760


به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تحلیل تصادفات در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: برای دومین سال متوالی کاهش تصادفات را شاهد بودیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در طرح نوروزی هم برای دومین سال متوالی کاهش تصادفات را داشتیم . ۴۰ درصد از تصادفات مربوط به عابرین پیاده بود. ۸ درصد تصادفات عابرین پیاده نسبت به سال گذشته کاهش یافت ۴۴ درصد از حوادث سال گذشته به موتورسیکلت بود که  نسبت به ادوارگذشته افزایش داشت .

وی گفت: در سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در موتورسیکلت بودیم که این ناشی از استفاده ۱۵ درصدی بیشتر  نسبت به سال گذشته از این وسیله نقلیه بودیم که این اتفاق به علت محدودیت ها و شرایط کرونایی بوده است.

سردار حمیدی با اشاره به خاموشی‌های بهمن ماه تهران گفت: به جهت خاموشی معابر تهران در بهمن ماه ۲۶ نفر از هموطنان به دلیل خاموشی در بزرگراه ها  جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه روشنی معابر در سطح شبکه معابر حائز اهمیت است به عابرین توصیه نمود: حتما از محل های مجاز مانند پل های عابر ، زیر گذرها و خط کشی عابر پیاده عبور نموده و در شب از لباس های روشن استفاده نمایند.

سرداری حمیدی افزود: امیدوارم سازمان های متولی در بحث جمع اوری کارتون خواب ها همکاری نمایند.

 

وی ادامه داد: با تمام محدودیت هایی که در سال گذشته داشتیم تعدادی از همکاران مجروح شدند ۳ نفر همکار را از دست دادیم و بیشترین آسیب را از کرونا دیدیم و برای اینکه بتوانیم جان عزیزان را حفظ کنیم از هیچ تلاشی دست بر دار نبودیم.

سردار حمیدی با تاکید بر لزوم رعایت  مقررات از سوی شهروندان تاکید کرد:  درسال ۱۳۹۹ توفیق داشتیم که در اجرای طرح هایی نظیر : ساماندهی شبکه بار و مسافر شهر تهران ، اجرای طرح موتور یار که تاثیر بسیاری در کاهش تصادفات داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه اصلاحات هندسی با همکاری شهرداری تهران پروژه های زیادی را اجرا کردیم، تسهیلات مفیدی برای عبور و مرور ایجاد کردیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته رقم تصادفات منجر به فوت کاهش یافت با ارائه عملکرد مطلوب رتبه برتر آورد. در ۱۴۰۰ ساماندهی موتورسیکلت سواران، اجرای گسترده تر موتوریاب در دستور کار قرار دارد رضایت مندی را شاهد بودیم. بانک اطلاعات خوبی را از موتورسیکلت سواران که آموزش دیدند را داریم.

وی ادامه داد: ایمنی تعداد زیادی از معابر باید ارتقا یابد‌، باید به سمت انسان محوری حرکت کنیم که در آینده نه چندان دور وضعیت آلودگی سامان یابد. آلودگی محیط زیست زاده خودرو محور بودن شهر است. باید نگاه خودرو محوری مدیران را عوض کنیم تا آسیب کمتری ببینیم.

سردار حمیدی اظهار کرد: باید با کنترل حوادث، آن را به حداقل برسانیم. در حوزه اصلاحات هندسی باید زیر گذر و روگذر اصلاح شود.

وی گفت:  برخی از تخلفات ساکن و توقفات شهروندان، مردم را آزار می‌دهد و حتی نباید برای دقایقی فضای معابر را اشغال کنند؛ پلیس بصورت جدی از طریق سامانه سپهر که تخلفات را از دوربین ها می بیند و استفاده از گشت های نامحسوس که انضباط را حاکم کند انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ ساراپیرانه
کد خبر: ۵۶۰۷
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha