قاسم پور
 

فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به عملکرد شورای شهر دوره پنجم تصریح کرد: شورای شهر فعلی یک عملکرد تخصصی نداشته و عملکردش سیاسی بوده است. به همین دلیل، مسائل شهر تهران نه تنها بطور جدی حل نشد بلکه مسائل جدیدی نیز در این کلانشهر پدید آمد؛ هم از حیث آسیب های اجتماعی و هم  از حیث محرومیت دچار مشکلات جدی شد که این مسئله به دلیل آن است که شورا بیش از اینکه یک شورای تخصصی باشد یک شورای سیاسی است.

 

 

قاسم پور با تاکید بر موضوع پاکدستی به عنوان یکی از ویژگی های مهم افراد برای حضور در انتخابات شوراها، به چرایی بازداشتی های گسترده در مجموعه شورای شهر و شهرداری پرداخت و عنوان کرد: به جهت ارتباط مستقیمی که شورای شهر با شهرداری دارد  موضوع پاکدستی بسیار مهم است و به طور جدی پیگیری شود. ضمن آنکه  شرط لازم برای عضویت در شورای شهر موضوع پاکدستی افراد است که  بایستی به عنوان یک شاخص جدی به این عنصر توجه ویژه ای شود و قاعدتا یک بی دقتی هایی برای حضور افراد در این عرصه در کل کشور صورت گرفته است که در شوراهای آتی باید دقت لازم صورت گیرد، ضمن آنکه انتظار می رود نهادهای نظارتی نیز به وظایف خود در این عرصه عمل کنند.

 

 

نماینده تهران با اشاره به اهمیت انتخابات آتی شوراهای شهر بیان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه شوراهای شهر در پرداخت به امور شهری، انتخابات آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، بخصوص شهر تهران به عنوان پایتخت که اهمیت این انتخابات را چندبرابر می کند. از همین رو بسیار مهم است که در انتخابات آتی افراد متخصص حضور داشته باشند تا حوزه مدیریت شهری به دست افراد متخصص سپرده شود تا بتوانند مسائل شهری را در تمام زمینه های مربوطه به درستی پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۵۸۰
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha