۷۱۱۴۸۳۳_۴۲۱
 

حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به عملکرد شهرداری تهران و شورای شهر فعلی عنوان کرد: به لحاظ فرهنگی ایرادات جدی به شورای شهر و شهرداری تهران وارد است و علی رغم اقدامات مفید، اما چون سایر نهادها ضعف هایی دارد که بایستی این ضعف ها در شورای آینده جبران شود.

 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه یکی از رسالت های شوراهای اسلامی شهرها  دخالت در معماری و شهرسازی است، گفت: تهران به لحاظ فرهنگی و شهرسازی، یک هویت آشفته ای دارد و نشانه هایی از هویت و فرهنگ ایرانی- اسلامی به خصوص در مناسبت های آیینی در آن چندان بچشم نمی خورد. نوع پیشانی ساختمان ها و نوع شهرسازی با یکدیگر هماهنگ نبوده و بیشتر تحت تاثیر ساختمان های اروپایی و غربی است که امیدواریم  شورای شهر آتی به این مسئله نیز توجه جدی داشته باشد.

 

تقوی درباره بازداشتی های صورت گرفته در شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها نیز عنوان کرد: یکی از آسیب های شوراها همین تخلفات و بازداشتی هایی است که صورت گرفته، دراین میان شهری بوده که شهردار و همه اعضای شورای شهرجز یک نفرآن بازداشت شده اند. این یعنی چه؟ مگر در مجموعه شهری چه خبر است؟ چه فسادهایی در آنجا درحال رخ دادن است؟ خیلی بد است که مردم عده ای را انتخاب می کنند و پس از مدتی کوتاه این افراد به دلیل تخلفات بازداشت می شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه این مطلب تاکید کرد: البته مجموعه شهری به دلیل مسائل مربوط به زمین و مسائل تجاری لغزنده است که مسئولان سطح بالای کشور از جمله سران قوا بایستی در این خصوص آسیب شناسی کنند و جلوی وقوع چنین تخلفاتی را بگیرند. ضمن آنکه ناظرین بر انتخابات و هیئت  بررسی صلاحیت ها که توسط مجلس صورت می گیرد، بایستی در روند بررسی صلاحیت ها دقت لازم را داشته باشند و افراد شایسته، متدین، معتمد و امتحان پس داده ای را وارد عرصه انتخابات کنند که اگر در معرض این مسائل قرار می گیرند، نلغزند.

 

نماینده مردم تهران در پایان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر ریل گذاری اداره شهر را به عهده دارند، به اهمیت جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: اگر سیاست گذاری درست برای اداره شهرها انجام نگیرد و شهر به خوبی مدیریت نشود، مردم با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.در همین راستا شورای شهر تهران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که به عنوان مرکزیت کشور، بسیاری از سیاستگذاری های بین المللی کشور در تهران رقم می خورد. طرح ها  و حرکت هایی نیز که در این کلانشهر، پیاده سازی و عملیاتی می شود، در کل کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۵۸۹
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha