۱۳۷۶۲۳۶۱_۶۴۸

به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بهره برداری از نخستین قطار ملی که به دستور رئیس جمهوری انجام شد گفت: ارتقای بومی سازی از حدود ۳۰ درصد به بیش از ۸۰ درصد در دستور کار بود.




وی افزود: دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری و رفع انحصار و وابستگی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی نگهداری و تهیه اسناد فنی و استاندارد در طول ۱۸ ماه یکی از سریع‌ترین پروژه‌های طراحی و توسعه این محصول پیچیده در کشور تجربه شد.

حناچی گفت: ضمن دستیابی به اهداف مذکور، با بومی سازی فناوری ساخت قطار مترو و با به کار گیری از ۱۸ شرکت دانش بنیان، ۴ مجموعه بزرگ صنعتی شامل واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، شرکت ریلی مپنا و شرکت تی یو وان ترمز ریلی، طراحی و ساخت نخسین قطار مترویی ریلی در کشور محقق شد.

شهردار تهران تصریح کرد: نتایج حاصل از این پروژه تولید تمامی زیرسیستم‌ها و قطار مترویی ملی مطابق با استاندارد‌های بین المللی و اخذ تأییدیه بین المللی برای قطار مترویی ملی برای سال جاری، کسب توانمندی اجرای پروژه‌های مترویی است.

حناچی گفت: بسیاری از شرکت‌هایی که ما ازآن‌ها خریداری می‌کنیم با اجرای شرکت متروی تهران، واگن ساز شدند و امیدواریم با این حرکتی که آغاز شده است بتوانیم در سطح منطقه هم فعال باشیم.

انتهای پیام/


کد خبر: ۵۵۵۲
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha