IMG_20210408_082210_910
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، پیش‌بینی ها حاکی از این است که ایران طی چند روز آینده روزانه ۶۰۰ نفر جان باخته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا  خواهد داشت و با توجه به واکسیناسیون قطره چکانی که در حال اجرایی است تنها راه پیشگیری از این امر نامبارک و وحشتناک رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

با توجه به اینکه بیش‌از یکسال است که ایرانیان با ویروس کرونا در حال دست و پنجه نرم کرده اند و تاب آوری اجتماعی شهروندان به ویژه در شهر های پرجمعیت به میزان چشم گیری کاهش پیدا کرده است باید با تصمیمات دقیق و تصمیماتی که بر پایه حفظ سلامت جامعه و نه تحت تاثیر عواملی همچون گردشگری، از سوی دولت و ستاد ملی مبارزه باکرونا اتخاذ شود که بساط این ویروس منحوس هر چه زودتر از کشور برچیده شود.

پرتکل های بهداشتی در یک نگاه

استفاده درست و صحیح از ماسک، به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ بسیار حائز اهمیت است. پیش از استفاده از ماسک دقت شود که ماسک مورد استفاده، آسیب دیده، پاره و یا مرطوب نباشد.

همچنین از سوی متخصصین توصیه شده است قبل و بعد از استفاده از ماسک دست‌های خود را به خوبی ضدعفونی کرده یا با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه شست و شو داده شود.

ماسک را به شکلی بر روی صورت قرار داده شود که دهان، بینی و چانه به طور کامل پوشانده شود و از عدم ایجاد هرگونه شکاف بین صورت و ماسک اطمینان حاصل شود.

"استفاده از ماسک در زمان شیوع ویروس کرونا" و یا "رعایت فاصله اجتماعی"، به متغیر‌های مختلفی ارتباط دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سطح اقتصادی، تعلقات سیاسی، و میزان سواد، اشاره کرد.

نیمه نخست اسفندماه سال گذشته یکی از اعضای ستاد ملی مبارزه بیان کرد که رعایت پروتکل‌ها از ۷۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است و در مراکز تفریحی متاسفانه با کاهش ۶۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه هستیم.

در پی این سهل انگاری از سوی مردم و سومدیریت‌ها روزگذشته ۱۹۳ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را ازدست داده اند، قرمز شدن وضعیت بیش از ۸۵درصد شهرهای کل کشور زمانی رقم خود که تا اواخر اسفنجها تعداد هموطنانی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دادند به لطف طرح های خوبی همچون طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی دو رقمی بود.

متاسفانه با وجود سه رقمی شدن میزان مرگ و میر و سه برابر شدن آمار فوتی ها در تهران و در پی آن آماده باش شدن سازمان بهشت زهرا، متاسفانه تعداد شهروندان تهرانی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک سهل‌انگار هستند، رو به افزایش است!

انتظار می رود در چنین شرایطی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اتخاذ تصمیمات دقیق و اجرای صحیح آن و هماهنگی و اجرای دقیق دستورات این ستاد این بحران در نطفه خاموش شود.

به جای درمان باید به فکر پیشگیری بود و راه آن هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نکات پیشگیرانه‌ای است که باید مدنظر قرار گیرد. در سطح شهر می‌توان به این نکته رسید که همه مردم، به این دو نکته توجه نمی‌کنند و این موضوع باعث شده است که شاهد روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان باشیم که در این میان تصمیمات نادقیق و اجرای نصف و نیمه آن منجر به بروز همچین رفتارهای اجتماعی شده است.



















انتهای پیام/
کد خبر: ۵۵۴۱
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha