۶۲۶۸۲۳۴_۵۲۳






به گزارش گروه سیاسی تهران پرس؛ رئیس جمهور در جلسه هیات دولت  با اشاره به اینکه فصل جدیدی از برجام در حال رقم خوردن است، افزود: همه کشور‌هایی که در برجام متعهد بودند در این روز‌ها در وین اجتماع کردند؛ ترکیب‌های مختلف ۱+۴ با حضور ایران و یک ۱+۴ جداگانه با حضور امریکا تشکیل شده است.

 

رئیس جمهور ادامه داد: به هر نحوی که بوده است یک صدای واحد شنیده می‌شود و آن این است که همه اطراف این توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده اند که هیچ راه حلی بهتر از توافق برجام و اجرای کامل آن وجود ندارد.

 

روحانی با اشاره به این که این یک موفقیت جدید برای جمهوری اسلامی ایران است گفت: یکی از افتخارات دولت دوازدهم این است که در سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و همین ماه‌های اولیه ۱۴۰۰ با همه فشار‌ها و شدیدترین تحریم‌ها و جنگ اقتصادی کشور را جوری اداره کرد که حتی دشمنان ما هم اعتراف کردند فشار حداکثری شکست خورده است.

 

رئیس جمهور افزود: دولت دوازدهم در مقابله با فشار سیاسی، روانی، اقتصادی، تبلیغاتی به گونه‌ای ایستادگی کرده است که در شکست دشمن تردیدی وجود ندارد؛ البته همه ما می‌دانیم این موفقیت در سایه ایستادگی یکپارچگی ملت ایران بوده است.

 

وی با اشاره به این که اگر تحمل و مقاومت مردم نبود شرایط دیگری داشتیم، گفت: دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد به توصیه بعضی از دوستان عمل کند و برای ارزاق و کالا‌های ضروری مردم سیستم کوپنی را اجرا کند.

 

رئیس جمهور ادامه داد: ما گفتیم کشور را به صورت عادی اداره می‌کنیم و می‌توانیم کالا را به اندازه نیاز جامعه به وفور در اختیار مردم قرار دهیم؛ البته قیمت‌ها نامتعادل بوده است و مردم در فشار بودند، اما در عین حال نتوانستند اقتصاد ما را بشکنند.

 

روحانی با اشاره به این که در شرایط تحریم امریکا به صراحت گفت سیاست فشار حداکثری جواب نمی‌دهد، افزود: الان هم به صراحت می‌گویند راهی جز مذاکره نداریم؛ و به صراحت می‌گویند اگر شما آماده هستید حاضریم مستقیم و غیر مستقیم با شما مذاکره کنیم.

 

رئیس جمهور تاکید کرد: این درخواست مذاکره پیروزی ملت ایران است؛ این را دست کم نگیریم؛ رسانه‌ها و فضای مجازی می‌خواهند این پیروزی را تحریف کنند. این یک پیروزی بزرگ در تاریخ ملت ایران است و مربوط به دولت دوازدهم هم نیست.

 

روحانی گفت: ملت ایران سه سال و نیم ایستاده و در برابر فشار‌ها تحمل کرده است و دشمنان شکست خوردند.

 


انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۵۱۲
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha