۴۵۵۶۳۴۸
به گزارش تهران پرس،مرتضی رحمانزاده شهردار منطقه ۲۲ گفت: بخشی از نیازهای منطقه ۲۲ شامل نیازهای محلی و منطقه‌ای و بخش دیگر نیازهای فرا منطقه و شهری است. براین اساس در طرح تفصیلی و طرح جامع تهران، ۲ کارکرد با موضوعات گردشگری، تفریحی و فراغتی برای همه مردم تهران و هم‌چنین کارکرد دانش‌بنیانی برای تجمع مراکز علمی‌ـ پژوهشی و دانشگاهی در منطقه و پشتیبانی مدیریت بحران جدی برای شهرداری منطقه اعلام ‌شده است. به همین دلیل پروژه‌هایی که در سال گذشته افتتاح شد و طرح‌هایی که برای اجرا امسال پیش‌بینی شده در راستای پاسخگویی به کارکرد گردشگری و تفریحی و بخشی از آن‌هم پاسخگویی به نیازهای مردم منطقه است و اهمیت هرکدام از طرح‌های اجرا شده و در حال اجرا با یکدیگر تفاوت دارد.

وی افزود: اما یکی دیگر از مسائلی که در این منطقه از شهر تهران به‌عنوان محدوده نوپای پایتخت، اهمیت ویژه‌ای دارد موضوع حمل‌ونقل عمومی است و با توجه به شعار «محیط‌زیست» منطقه، مترو به‌عنوان حمل‌ونقل عمومی پاک مورد توجه قرار خواهد گرفت. از دیگر موضوعات قابل اهمیت در منطقه، مسئله تأمین آب فضای سبز در این منطقه است که به موجب قرارداد منعقد شده بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب، به مدت ۲۵ سال، هر سال ۱۰ میلیون‌مترمکعب آب تصفیه شده به‌صورت رایگان در اختیار شهرداری منطقه ۲۲ برای آبیاری فضای سبز قرار خواهد گرفت.

رحمانزاده خاطر نشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز به‌ویژه احیای بوستان جنگلی چیتگر، کمربند سبز اطراف منطقه و توسعه فضای سبز در حاشیه جاده‌ها از اولویت‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ است. در همین راستا درختانی که توزیع می‌شود مناسب با اقلیم منطقه بوده و توسط کارشناسان فضای سبز انتخاب می‌شود و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ نهضت جنگلکاری را با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم کردیم اجرا کنیم.

وی ادامه داد: هم‌چنین در نظر داریم با جدیت برای توسعه حمل‌ونقل پاک در منطقه ۲۲ به‌عنوان «قطب گردشگری پایتخت»، مسیرهای‌ تردد دوچرخه‌سواری را توسعه دهیم. مسیر تردد امن دوچرخه‌سواری در منطقه ۲۲ به سبب تازه تأسیس بودن و وجود مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی متنوع امری ضروری به حساب می‌آید. هم‌چنین یکی از مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی منطقه ۲۲ باتوجه به استانداردهای شهری دنیا، نبود سیستم فاضلاب است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با دیگر نهادهای خدمات‌رسان در پی رفع مشکلات هستیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۴۴۰
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha