۱۵۷۸۷۴۷۳۰
به گزارش تهران پرس، شکرالله حسن بیگی گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ امروز /دوشنبه/ آغاز شد و تا ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه به مدت هفت روز ادامه دارد.

وی در خصوص روش های ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا عنوان کرد: داوطلبان می ­توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت­ نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)، یا از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس(entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) در انتخابات ثبت نام کنند.

حسن بیگی ادامه داد: داوطلبان همچنین می تواننداز طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره(Keshvar) و از طریق مراجعه حضوری به بخشداری (از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ثبت نام باید با شماره تلفن همراهی انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ارائه اصل گواهی عدم سوپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید برای ثبت نام الزامی است.

وی یادآور شد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ثبت نام در انتخابات لازم است.

به گفته حسن بیگی، همچنین اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر نیاز است.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۳۰ قانون داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی همچون تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: همچنین داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی از دیگر شرایطی است که باید داوطلبان از آن برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: اعضای شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند و تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن، موجب سلب عضویت می شود.

حسن بیگی گفت: افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

گفتنی است، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است در یک هزار و ۳۷۲ شهر و ۴۰ هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۴۲۷
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha