خرید آنلاین
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ با گذر زمان و تغییر سبک زندگی بسیاری از امور به صورت مجازی و غیرحضوری انجام می شود، اموری که شاید در گذشته چندین ساعت زمان می برد. همانند پرداخت قبوض آب و برق که صف های طولانی بانک ها را تشکیل می داد و یا بسیاری از خریدهای روز مره که امروزه در بستر فضای مجازی صورت ی گیرد. بستری که خریدار و فروشنده یکدیگر را نمی بنینند و حتی خریدار بر اساس نیاز خود به دیدن عکس کالا بسنده می کند و بهای آن را می پردازد و منتظر بسته خریداری شده می ماند.

این تغییر سبک زندگی، منجر به اشتغال زایی و آسایش بیشتری برای شهروندان شده است، اما در این بین نیز بسیاری هستند که از این بستر سواستفاده می کنند. به طور مثال تصویر کالا با خود کالا همخوانی ندارد و یا اینکه اصلا کالایی در کار نیست و کلاهبرداری می شود!

در همین راستا پلیس فتا طی بیانیه ای اعلام کرده است که دریافت بیعانه؛ ترفند جدید کلاهبرداران در سایت‌های آگهی آنلاین در فضای مجازی است. و از پرداخت هر مبلغی دوری کنید.

در این بیانیه آمده است: برخی از کلاهبرداران با سوء استفاده از بستر و پلتفرم‌های ایجاد شده در سایت‌های واسط، با درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های عمدتا پایین‌تر از عرف در بازار، با ترفند‌های فریب کارانه و اعتماد مشتریان را جلب می کنند و آنها متقاعد می‌کنند که بیعانه پرداخت کنند و پس از آن با اطمینان از واریز وجوه، دیگر پاسخگوی تعهد خود نیستند.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: مجرمان و کلاهبرداران سایبری به صورت گروهی یا انفرادی با استفاده از سیم کارت‌های متعدد و حساب‌های بانکی عمدتا اجاره‌ای با درج آگهی‌های مختلف در سایت‌های آگهی آنلاین از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند. لازم است به این نکته تاکید شود که رویت آگهی‌های تبلیغاتی در سایت‌های آگهی آنلاین، هیچ‌گاه تاییدی بر صحت آگهی و اصالت کالا نیست و نباید بدون تحقیق و صحت سنجی به آگهی دهندگان اعتماد کرد.

در پایان پلیس فتا تاکید کرده است: متاسفانه در مواردی شاهد هستیم که تعدادی از هموطنان بدون توجه به هشدار‌های پلیس فتا، نسبت به واریز مبالغ تحت عنوان بیعانه به شماره حساب‌های اعلامی از سوی فروشندگان اقدام می‌کنند و باعث از دست رفتن پول و سرمایه خود می‌شوند، حال اینکه با اندکی دقت و توجه به هشدار‌های انتظامی سطح وقوع این جرایم به شدت کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۴۱۳
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha