۱۹۹۲۹۶۱
به گزارش تهران پرس، «ابراهیم عزیری»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره ذوق زدگی برخی حامیان برجام از حضور آمریکا در نشست روز گذشته کمیسیون برجام گفت: بارها تاکید کردیم که باید براساس منافع ملی و سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران عمل کرده و در عرصه بین المللی اظهارنظر کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت مسیری را طی می کند که بعضا با سیاست های کلی نظام در تعارض است ادامه داد: بارها به آقای ظریف گفتیم که کارنامه سیاست خارجه شما خالی است و دولت هم بعد از ۸ سال دستاوردی در این حوزه ندارد، سزاوار نیست این کارنامه خالی را به قیمت ضربه زدن به منافع ملی زیبا جلوه دهید.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه د.لت بر سر قبر خالی زار می زند عنوان کرد: قبری که دولت و آقای ظریف بالای سر آن زار می زنند، خالی از جنازه است؛ برجام قراردادی بود که از ابتدا تا به امروز برای ملت هیچ دستاوردی نداشته بنابراین سزاوار نیست وقت ملت بیش از این صرف چنین توافق یک سویه ای شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص است و خلاف این راهبرد امتیازی به دشمنان ملت نخواهیم داد تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که باید تمام تحریم ها لغو شود؛ هر اقدامی خارج از این چارچوب بی توجهی به سیاست ها و راهبرد جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه برخی نزدیکان دولت به همچنان نسبت به بازگشت آمریکا به برجام امیدوار و دلخوش هستند و سخن از بازگشت گام به گام طرفین به برجام در رسانه ها مطرح می کنند عنوان کرد: قانون لغو تحریم ها تکلیف دولت را روشن کرده است و براساس این قانون هیچگونه راهکاری مبنی بر بازگشت گام به گام به برجام تعریف نشده است.

انتهای پیام/ک
کد خبر: ۵۴۲۳
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha