به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در نقاط مختلف کشور، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌هایی که می‌کردیم با افزایش ترددها، دورهمی‌ها، خریدهای شب عید و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متأسفانه شاهد خیز جدید بیماری در بسیاری از نقاط کشور و روند صعودی آن هستیم.
۱۴۰۰۰۱۱۴۰۰۰۲۵۶_Test_PhotoN




به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در نقاط مختلف کشور، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌هایی که می‌کردیم با افزایش ترددها، دورهمی‌ها، خریدهای شب عید و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متأسفانه شاهد خیز جدید بیماری در بسیاری از نقاط کشور و روند صعودی آن هستیم.







وی ادامه داد:‌ الگویی که شاهد آن هستیم افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی است و در اکثر استان‌ها خیز کرونا دیده می‌شود.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به انجام سفرهای نوروزی مردم خاطرنشان کرد: در  تعطیلات نوروز ترددها صد درصد افزایش یافته است و با توجه به این که در سال گذشته ترددها کم بود و حتی به صفر رسیده بود.


وی با بیان این که اکنون یک خیز بسیار بلندی شروع شده است، گفت: برخی استان‌ها وارد پیک شده‌اند و برخی نیز این پیک در حال شروع شدن است. استان خوزستان چندین ما گرفتار است و بسیار شدید بود اما اکنون با رعایت پروتکل‌ها روند نزولی را طی می‌کند.


رئیسی از وارد شدن استان های البرز و ایلام به خیز بلند کرونا خبر داد و گفت: برخی استان‌ها در آستانه ورود به خیز کرونا هستند و استان‌های مازندران، گیلان،‌ چهارمحال و بختیاری، مرکزی و لرستان در آستانه ورود به موج جدید بیماری قرار دارند.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، خراسان و سمنان روند صعودی خود را نشان می‌دهند و پیش بینی می‌‌کنیم ظرف ۱۰ روز آینده پیک بلندی را خواهیم داشت.


وی یادآور شد: پیش بینی می‌کنیم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده آمار جان باختگان زیر عدد ۱۰۰ نفر کمتر باشد و تعداد بالای صد نفر باشد؛ ضمن این که به کسانی که از سفر برگشته‌اند هشدار داده و خواهش می‌کنیم در این چند روز از برگزار ی دورهمی خودداری کنند؛ چراکه ممکن است این افراد به ویروس آلوده بوده و باعث انتقال به دیگران شوند. همچنین افرادی که به مسافرت نرفته‌اند نیز نباید افراد مسافرت رفته را به حضور خود دعوت کنند.


رئیسی با تأکید بر این که افرادی که به مسافرت نرفته‌اند حداقل باید با افراد به مسافرت رفته دورهمی نداشته باشند، گفت: در صورت وجود علائم به مراکز درمانی مراجعه کرده و قرنطینه لازم را رعایت کنند.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از امروز شنبه تا جمعه هفته جاری دوره زمانی مهمی است که باید بسیار دقت کنیم؛ چراکه بسیاری از افرادی که به مسافرت رفته بودند سالم بوده و وقتی برگشته‌اند ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند در نتیجه خانواده و اقوام خود را آلوده کنند.


وی به کارمندان ادارات توصیه کرد: از تجمع و دید و بازدید در مکان‌های بسته و اتاق‌ها خودداری کنند؛ چراکه بسیار خطرناک است.


رئیسی با اشاره به برگزاری روز طبیعت یادآور شد: روز طبیعت در شهرهای قرمز ۸۴ درصد، در شهرهای نارنجی ۸۳ درصد و در شهرهای آبی و زرد ۷۸ درصد مردم رعایت نکات لازم را داشته و از رفتن به طبیعت خودداری کردند؛ البته درصدی از مردم  که به مسافرت رفته بودند این روز را نیز در طبیعت گذراندند.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور، افزود: اکنون ۴۷ شهر دارای وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهر نارنجی و ۲۴۷ شهر زرد و تنها ۱۴ شهر وضعیت آبی دارند.


وی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، گفت: برگزاری ماه رمضان با رعایت پروتکلها در شهرهای آبی و زرد و درصدی که در نظر گرفته می شود و ترجیحا در فضای باز باشد انجام می شود. درخصوص برگزاری شبهای قدر مجددا در کمیته بررسی خواهد شد.


انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


کد خبر: ۵۳۷۱
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha