MWY5MWYwFW8D
 

«ابوالفضل قناعتی» عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تهران‌پرس به عملکرد شورای شهر پنچم اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد پایبندی همه نهادهای مرتبط با شورای شهر به قوانین موجب می‌شود تا هم شورا جایگاه خود را پیدا کند و هم افرادی که وارد شورا می شوند مشخصاتی که باید داشته باشند را در خودشان بینند و همچنین باعث می‌شود تا این نهادها فیلترها را رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه شورای شهرها شورای شهرداری هستند نه شورای شهر گفت: چون شورای اسلامی شهرها شورای شهرداری هستند از نقطه شروع فعالیت‌شان یک مسئله غیرقانونی را دنبال می‌کنند؛ شورای شهر باید برای همه مباحث مربوط به شهر تصمیم گیری کند نه صرفاً برای شهرداری؛ لذا چون در چهارچوب شهرداری حرکت می‌کنند نقطه شروع بی قانونی است.

 

عضو شورای شهر چهارم تهران بر ضرورت بررسی دقیق تر صلاحیت‌ها تاکید کرد و افزود: اگر مراجع تائید صلاحیت دقت بیشتری در رعایت فیلترهای شرکت کنندگان در انتخابات شورای شهرها کنند، طبیعتاً افراد کارآمد و متعهد وارد میدان می‌شوند در غیر این صورت افراد ناکارآمد و سودجو وارد شوراها شده و شهر و کشور در حوزه شهری ناکارآمدی خود را نشان می‌دهد.

 

جریان حاکم در کشور، دلسوز مردم نیست

 

قناعتی خاطر نشان کرد: متاسفانه در انتخابات شوراها برخی از افراد سودجو با توجه به چهره کاریزمایی که در حوزه انتخابی خود پیدا کرده اند، لیستی از افراد مورد سلیقه خود را ارائه می‌کنند و مردم نیز بر اساس محبوبیت آن فرد به لیست او رای می‌دهند که این خود نیز باعث بروز ناکارآمدی هاست.

 

وی در پاسخ به این سوال که "باتوجه به همسویی دولت و شورای شهر، چرا مردم از حداقلی‌ترین امکانات و خدمات رفاهی محروم هستند؟" گفت: دلسوزی‌های جریان حاضر از نوع دلسوزی برای مردم نبوده است؛ هم در دولت و هم در شهرها جریان اصلاح طلب حاکم است اما نگاه این جریان یک نگاه مردمی و دلسوزانه نبوده است.

 

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت و شورای شهرها از یک جریان سیاسی هستند، اگر در یک مسیر حرکت می‌کنند این حرکت در جهت منافع سیاسی خودشان است؛ در دوره قبل شهردار تهران و دولت دوجریان مخالف بودند که می‌شد اینطور گفت که آن جریان نمی‌خواهد موفقیت مدیریت شهری را ببیند لذا امکانات نمی دهد.

 

اصلاح‌طلبان صرفاً به فکر منافع سیاسی جریان خودشان هستند

 

قناعتی ادامه داد: در این دوره از شهرداری که شهردار تهران همسو با جریان سیاسی دولت است می‌توان اینگونه برداشت کرد که این‌ها اصلا به فکر مردم نیستند و صرفاً به فکر منافع سیاسی جریان خود هستند.

 

وی تصریح کرد: اگر جریان حاکم در شهرداری به فکر مردم است، حقوق قانونی شهر تهران در حوزه حمل و نقل و عمومی را محقق کند، اما نوع نگاه جریان سیاسی به مردم یک نگاه خدمت و دلسوزانه نبوده است و در حقیقت به فکر منافع جریان خودشان هستند.

 

شعار شفافیت صرفاً یک شعار بود

 

عضو شورای چهارم شهر تهران به دستگیری های صورت گرفته در شورای شهرها و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان آمدند و شعار شفاف و روشن و سفید را دادند و این صرفاً در حد شعار بود؛ اگر این موضوع قرار بود، اتفاق بیافتد چرا این همه تخلفات مشاهده می‌شود؟

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد برای جلوگیری از تخلفات باید دست سلایق و تدبیر افراد را در تصمیمات شهری خصوصاً در مباحث ساختمانی کوتاه کرد و در واقع اگر موضوعات سیستماتیک شود و درخواست‌ها وارد برنامه شده و دست افراد و سلیقه ها کوتاه شود، دیگر شاهد چنین تخلفاتی نمی‌شویم.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۳۲۸
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha