آتش سوزی اتوبوس
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ خرابی اتوبوس‌ها و در پی آن پیاده شدن مسافران و منتظر ماندن برای آمدن اتوبوس بعدی صحنه‌ای است که این روزها کم و بیش شاهد آن هستیم.

صبح امروز نیز یکی از اتوبوس‌های خط میدان بهارستان به سمت جمهوری پایتخت دچار حریق شد که با هوشیاری راننده این وسیله نقلیه عمومی شعله‌های آتش در لحظات نخست به وسیله کپسول کوچک آتش نشانی مهار شد.

این حادثه در یکی از مناطق شلوغ تهران (نزدیک پاساژ چارسو و بازار موبایل تهران) اتفاق افتاد. این اتوبوس از مسافر لبریز بود که مشخص نیست اگر چند دقیقه راننده اتوبوس دیرتر متوجه شعله‌های آتش می‌شد، سرنوشت این مسافران چه می‌شد!


راننده با دیدن دود ناشی از شعله های آتش ماشین را متوقف کرد و به سرعت نسبت به خاموش کردن آتش دست به کار شد، حتی فرصت اینکه مسافران را نسبت به این موضوع آگاه کند را نداشت و یکی از مسافران به حاضرین در اتوبوس گفت که از ماشین پیاده شوند.

پیش از این محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران بدون اشاره به عملکرد ضعیف شهرداری در مدیریت حمل و قل عمومی گفته بود که  سیستم حمل ونقل عمومی تهران در آستانه فروپاشی است چراکه ۱۰ سال است ناوگان اتوبوسرانی تهران، نوسازی نشده است. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده اند و در این بخش با کمبود ۵۰ درصدی هم مواجه هستیم، یعنی بجای ۹ هزار دستگاه اتوبوس در حدود پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم.

اکنون این سوال مطرح است  با وجود اینکه مدیران شهری نسبت به بحران فرسودگی حمل و نقل عمومی آگاه هستند و بارها نسبت به عواقب آن اخطار داده اند که حتی ممکن است حمل  ونقل پایتخت به یک بحران ملی تبدیل شود، اقدامات لازم را انجام نمی دهند؟

شهرداری تهران یکی از بزرگترین سازمان هایی است که بودجه آن از بیش چندین میلیارد تومان است که می تواند با در نظر گرفتن اولویت نسبت به هزینه کردهای خود مدیریت بهتری داشته باشد اما متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی در شهرداری تهران رخ نداده است و گاها شاهد برگزاری مراسم های چند میلیاردی از سوی شهرداری و مدیریت شهری هستیم که دستاورد قابل توجهی نیز برای شهروندان پایتخت نشین ندارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۳۰۴
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha