رسولی۲
سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس،  با اشاره به عملکرد شورای شهر در این دوره پنجم بیان کرد: این ارزیابی باید از طریق مقایسه وعده های انتخاباتی با مواضع و عملکرد شورا در دوره مسئولیت چهارساله صورت گیرد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه ما به تمام وعده های انتخاباتی خود عمل کردیم، گفت: یکی  از وعده های ما، کوتاه کردن سایه تابو بهره برداری انتخاباتی از امکانات و ظرفیت های واقعی و مجازی ابرسازمانی مثل شهرداری در رقابت های انتخاباتی است. امروز می توانیم اثبات کنیم حتی یک ریال و یک وجب از فضاهای عمومی شهر تهران  مورد دخل و تصرف جریانات سیاسی و نامزدهای انتخاباتی قرار نگرفته است.

 

رسولی ادامه داد: یکی دیگر از وعده ها این بود که شهرداری را انتخاب خواهیم کرد که درصدد راه یابی به پاستور نباشد. امروز هیچ کدام از شهرداران ما کاندید ریاست جمهوری نبوده و اگر هم می بودند شورا اجازه استفاده از امکانات شهری را به او نمی داد.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه وعده کاهش میزان فساد در شهرداری تهران را داده بودیم، گفت: ادعا نمی کنیم فساد در شهرداری ریشه کن شده است، اما مدعی هستیم که اعضای شورا، شهرداری و مسئولان کلیدی و سطوح بالای شهرداری حسب نظارت های صورت گرفته و گزینش های نسبتا مطلوب در فضایی که عمده نهادهای اداری کشور متاثر از تهدید فساد گسترده هستند، شهرداری طی چهارساله گذشته کمتر آلوده به فساد شده است.

 

رسولی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس درباره علت بازداشت شهردار منطقه ۲ و ۸ شهرداری تهران عنوان کرد: اتهام این دو نفر که تحت پیگیرد قانونی اند، ارتشاء است و طبق اطلاعی که به ما داده اند، مبلغ کمتر از ۵۰ میلیارد تومان است که در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده است. البته در این خصوص پیگیری لازم و اطلاع رسانی دقیق و شفاف خواهیم کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مطرح کرد: وعده دیگر ما به مردم تهران تبدیل شهرداری به سازمان شیشه ای است که بر این اساس، اطلاعات مربوط به بودجه و درآمد و هزینه کرد شهرداری در سامانه شفافیت شورا و شهرداری وجود دارد.

 

خزانه دار شورای شهر در ادامه افزود: یکی از اقدامات ما در طول این دوره، کاهش هزینه ها بود، به گونه ای که علی رغم داشتن بدهی بخصوص طی دو سال اخیر با استراتژی ریاضت اقتصادی و صرفه جویی و بدون کوچکترین دریافت حمایتی از هیچ یک از ارکان حاکمیت،  پایتخت را در حد نسبتا قابل قبولی اداره کردیم. بدهی ها نیز کاسته  و پروژه های عمرانی در حد امکانات اجرایی شد.

 

رسولی در پایان درباره یکی از علت های عدم حضور خود در انتخابات شورای ششم به تهران پرس گفت: یکی ازعلت ها این است که فکر می کنم ما که ۶۰ ساله هستیم باید فرصت را به جوان ترها دهیم. در فرصتی دیگر دلایل عدم حضور خود را بیان خواهم کرد.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۳۰۱
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha