۳۶۲۷۱۷۰
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بیان داشت: طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که مدیر کانالی در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ قمار و شرط‌بندی می‌پردازد و بدین ترتیب بیش از یک میلیون دنبال کننده جذب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که مدیر کانال برخی از کاربران فضای مجازی را تحت تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و مبالغ زیادی دریافت کرده است، اضافه کرد: شناسایی هویت واقعی وی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی، هویت واقعی متهم محرز و پس از شناسایی مخفیگاهش در شمال تهران با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام سایبری ابراز داشت: هدف از ایجاد سایت‌های شرط‌بندی تنها کسب درآمد برای گردانندگان این سایت‌ها است که معمولاً در خارج از کشور زندگی می‌کنند و با انتشار عکس‌هایی از زندگی شخصی خود و القا حس خوشبختی به مخاطبان، کاربران را ترغیب به فعالیت در این زمینه می‌کنند.

سرهنگ گودرزی توصیه کرد: از قشر نوجوان و جوان انتظار داریم به تبلیغات فریبنده افراد سودجو در فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۲۸۰
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha