۱۳۹۵۱۱۰۴۱۴۲۱۱۵۵۴۶۹۷۷۸۳۹۴
به گزارش گروه سیاسی تهران پرس، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در نشست خبری صبح امروز (یکشنبه ۸ فروردین) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خیلی صریح و آشکار بر انتخاب درست تاکید داشتند که فهم ما از این کلام این است که صرف حضور در انتخابات که انجام تکلیف است کفایت  نمی‌کند بلکه ما با یک انتخاب درست می توانیم به مسیر درستی برای حل مشکلات کشور برسیم.

وی افزود: ما در شورای وحدت بر اساس چارچوب فکری معتقد به این هستیم که ویژگی و انتظاراتی که مورد نظر مردم و همچنین جزو مطالبات مقام معظم رهبری است مدنظر قرار گیرد. اینکه رهبر انقلاب بیان کردند که شخصی باید در خود این توانایی را ببیند و بعدا وارد عرصه شود و به مسئولیت های سنگین ریاست جمهوری واقف باشد مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

متکی با بیان اینکه بخش عمده مشکلات کشور ناشی از نوع مدیریت ما و مسئولیت مدیران ما است که باید در آن تحول جدی صورت گیرد، گفت: شورای وحدت پیگیری های خود را در حوزه انتخابات شوراها داشته و بر این اساس قریب به ۳۰۰ نفر از کسانی که در چارچوب اقشار و تشکل ها و احزاب شورای وحدت برای شورای شهر تهران ثبت نام کردند را احصا کرد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: هیئتی برای داوری و رسیدگی این نامزدها تشکیل شد که اعضای این شورا متشکل از سه ضلع تشکیل دهنده شورای وحدت از جمله احزاب اقشار احزاب و جامعه روحانیت است. نهایتا کسانی که ثبت نام کردند در بررسی های ابتدایی به ۱۰۴ نفر کاهش پیدا کرده و هم اکنون شورای داوری و هیئت اجرایی انتخابات شوراها در حال بررسی است که این لیست ۱۰۴ نفر را به عدد ۶۳ نفر برساند که سه برابر کرسی های شورای شهر تهران می‌شود. با رسیدن نامزدها به این تعداد مرحله بعدی رسیدن به ۴۲ نفر و نهایتا به ۲۱ نفر ا که هرست نهایی شورای وحدت است.

متکی عنوان کرد: برای انتخاب نامزدها شاخص هائی چون تدین، انقلابی بودن، مردمی بودن و تخصص تعریف شده و لیست نهایی که منطبق با نیازهای شورای شهر تهران است بر همین اساس نتخاب خواهند شد که طبعا بعد از نهایی شدن فهرست، این لیست در اختیار مردم عزیز قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در یک ماه گذشته ۱۹ کمیته در شورای وحدت تشکیل شد که این کمیته ها اقشاری و موضوعی هستند که یک هسته مرکزی ۲۱ نفره دارند و یک مجموعه چند ۱۰۰ نفره‌ای که مرتبط با برنامه‌های این کمیته‌ها می‌شوند ذیل آنها ایجاد شده‌اند و در طول اسفند ماه ۵ همایش از اقشار مختلف برگزار شد و ادامه همایش‌ها نیز به سال جدید موکول شد. در همین راستا اولین همایش سال جدید در ۱۶ فروردین خواهد بود.

متکی ادامه داد:  ما در ۲۸ استان کشور شورای وحدت را مرکب از ۱۴ نفر از نمایندگان احزاب، اقشار و جامعه روحانیت  شکل دادیم و در هر استان هیئت اجرایی ۲۵ نفره‌ای را ایجاد کردیم. با چنین تقسیم بندی جمعیت ۲۰۰ هزار نفره‌ای را در سامانه شورای وحدت کشور خواهیم داشت که هر یک از اعضا شناسه ای در فضای مجازی خواهند داشت.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در فروردین ماه  نشست سراسری شورای وحدت به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، گفت با توجه به شرایط کرونایی نمایندگانی از استانها به تهران می آیند و دیگر اعضا به شکل وبینار در نشست حاضر می‌شوند‌.

شورای وحدت مسئولین بخشی از حضور پرشور مردم در انتخابات را ایفا خواهد کرد و شرایط کلی را این طور می‌بینیم که با توجه به اقدامات مثبتی که در سال‌های گذشته در قوه قضاییه صورت گرفته و با توجه به فعالیت‌های مثبتی که مجلس یازدهم در یک سال گذشته داشتیم می‌توانیم این امیدواری را داشته باشیم که به چشم اندازی و افق روشنی که مقام معظم رهبری در نظر گرفته‌اند دست پیدا کنیم.

وی گفت: ما برای انتخابات این آمادگی را داریم که بتوانیم یک هماهنگی را با شورای ائتلاف ایجاد کنیم ولی به هر حال  مجموعه شورای ائتلاف مانند یک مجموعه بیمارستان صحرایی است ولی شورای وحدت قصد دارد که به شکل ساختار مند و بلند مدت فعالیت کند.

متکی در عین حال خاطرنشان کرد: رسیدن به نامزد واحد یکی از راهکارهای رسیدن به وحدت برای دو تشکل شورای ائتلاف و شورای وحدت در انتخابات پیش رو است اما با این وجود پیشرفتی به نسبت قبل در این حوزه نداشتیم.

وی درباره گزینه شورای وحدت برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در تهران گفت: این تصمیم شورای وحدت است که جایگزین مرحومه خانم رهبر یک خانم باشد اما درباره مصداق هنوز بحثی در شورای وحدت نشده و به محض نهایی شدن اعلام خواهد شد.

متکی گفت: ما از وحدت جبهه‌ای برای انتخابات پیش رو حمایت می‌کنیم و توصیه و ترجیح ما وحدت گروه‌های مختلف اصولگرایی است اما در عین حال یا ویژگی‌های منحصربفرد یک نامزد می‌تواند زمینه وحدت را ایجاد کند  یا شرایط میدانی می تواند عاملیت این وحدت را میسر کند.

متکی افزود: روندی که الان در جریان است این است که دو مجموعه در حال نهایی کردن لیست‌های خود هستند ولی ممکن است برای انتخابات شورای شهر یک لیست واحد داشته باشیم که این مهم بستگی به رویکرد گروه‌های مختلف جریان اصولگرایی دارد.

 

انتهای پیام/ الف
کد خبر: ۵۲۶۶
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha