فاضلیان ضمن اذعان به این موضوع که شهرداری دو روز مانده به نیمه شعبان هنوز برنامه جدی و مشخصی برای این عید مبارک ندارد، گفت که از مردم دعوت می‌کنیم در بالکن‌های خود چراغ روشن کنند!
Screenshot_۲۰۲۱۰۳۲۷-۱۴۴۲۴۵_Chrome
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سید محی الدین فاضلیان، سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری خود که در خانه مینایی برگزار شد، به سوال خبرنگار تهران پرس درباره برنامه‌های شهرداری به مناسبت نیمه شعبان پاسخ‌های "جالب توجه و عجیبی" داد.

فاضلیان ضمن اذعان به این موضوع که شهرداری دو روز مانده به نیمه شعبان هنوز برنامه جدی و مشخصی برای این عید مبارک ندارد، گفت که از مردم دعوت می‌کنیم در بالکن‌های خود چراغ روشن کنند!


وی با اشاره به کمپین نور، شهر، امید که از سال گذشته آغاز شده است، گفت: نیمه شعبان‌های تهران به نور و  آذین بندی گره خورده است، سنتی که بدون دخالت و تصدی گری فضای حاکمیتی مردم خود آن را ایجاد می‌کردند و گاهی نیز توانسته موثر باشد و خاطرات کودکی تا امروز ما را بسازد.

سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: بنابراین در نظر داریم کمپین نور، شهر، امید که از میلاد امیرالمومنین آغاز کرده‌ایم را ادامه دهیم و مردم را دعوت کنیم که در پنجره‌ها و یا بالکن‌های خود چراغ را روشن کنند. همچنین شهرداری کاروان‌های توام با موسیقی با یک طراحی متفاوت در کوچه و خیابان های تهران در نیمه شعبان به گردش در بیاورد.

فاضلیان تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری نیز اقداماتی مبنی بر آذین بندی و چراغانی را انجام خواهد داد. در عین حال برنامه های شهرداری در شب نیمه شعبان در دست اقدام است اما به علت این که قطعی نشده در این خصوص وعده‌ای نمیدهم، انشالله در روز نیمه شعبان جشن موسیقایی در تهران برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه آیا راه اندازی کمپین برای نیمه شعبان کفایت میکند؟ بدون اشاره به وظیفه ذاتی و حاکمیتی شهرداری تهران در فضاسازی محیطی شهر اظهار کرد: هر دخالت و تصدی گری در کار و سنتی که مبتنی بر حرکت مردم بوده است، آن را از بین خواهد برد، ممکن است در فضای جشن و شادی نیمه شعبان در کنار مردم قرار بگیریم، آن را تقویت کند و موثر باشد.

فاضلیان در پاسخ به این سوال خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه آیا نیازی نیست برای تقویت کمپین خدماتی به مردم ارائه شود، بیان کرد: در آغاز این کمپین به مساجد، کسبه و ساختمان‌های شهرداری اقلامی داده می‌شود که در اختیار مردم قرار گیرد، این اقلام برای شهرداری بار مالی خواهد داشت و در سطح شهر نیز جلوه گر نخواهد بود و تنها برای شروع این کمپین است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۲۵۱
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha