۶۲۲۲۶۳۸_۱۳۵




به گزارش سیاسی تهران پرس، محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرگزاری تهران پرس، با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، افزود: اینکه در چند سال متوالی رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت تولید، شعار سال را اعلام می‌کنند یک حرکت راهبردی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی افزود: تولید در واقع نسخه شفابخش خروج از معضلات اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی و حل مشکلات بیکاری و حمایت از معیشت مردم است و حمایت از تولید هم دو بخش را همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در بخش پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را شامل می‌شود.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس گفت: رفع موانع نیازمند ساختار و مقررات و ضوابطی است که در بخش تولید وجود دارد و در حوزه پشتیبانی نیز باید به توسعه نظام مالی و نظام بانکی در راستای حمایت از تولید توجه داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ادامه داد: سیستم بانکی ما متاسفانه معیوب است و در جهت حمایت از تولید روان و آسان و سهل نیست، اگر ۱۰ درصد نقدینگی یا ۲۰ درصد مستقیم به بخش تولید اختصاص می‌یافت، جهش فوق‌العاده‌ای را در عرصه تولید شاهد می‌بودیم.

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: خود رشد نقدینگی متاسفانه ایراد دارد و موجب تورم می‌شود و زمانی که نقدینگی ایجاد می‌شود اگر ۲۰ درصد آن را به سمت تولید ببرند، کارآفرین که خط تولیدی را می‌خواهد راه اندازی کند با موانع کمتری روبرو خواهد بود.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: متاسفانه کارآفرین و تولیدکننده از یک تا دو سال برای دریافت یک وام برای راه اندازی خط تولید می‌رود و با مشکلات روانی روبرو می‌شود و بعد از یک دوره طولانی پس از آن که موفق به کسب تسهیلات می‌شود آن مبلغ را زمانی که دریافت کند آنقدر با تاخیر انجام می‌شود که جوابگوی نیاز آن تولید کننده با توجه به افزایش قیمت‌ها نیست و باید اصلاح نظام مالی کشور را مورد توجه قرار دهیم.

میرتاج الدینی گفت: در بخش حمایت و پشتیبانی‌ها در کنار بخش نظام مالی و اصلاح سیستم بانکی؛ موضوع صادرات نیز مهم است و وقتی رونق تولید را شاهد باشیم خروجی‌های تولید قابلیت صادرات هم پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر صادرات رونق داشته باشد، شاهد جهش تولید خواهیم بود، گفت: مقام معظم رهبری هم فرمودند حدود ۱۵ کشور همسایه داریم و جمعیت زیادی در این کشور‌ها وجود دارد و باید سهمی از این بازار‌ها را به خودمان اختصاص دهیم.

میرتاج الدینی گفت: اصلاح قوانین صادرات را نیز باید مد نظر قرار دهیم وبرای نمونه تولید کننده فرش که تعهدی به دولت برای بازگرداندن ارز ندارد چرا باید با مشکلات عدیده‌ای روبرو باشد، باید در این حوزه مقررات‌زدایی و موانع را برطرف کنیم.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس در سال‌های گذشته تحقیقاتی را انجام داد که حدود ۷۰ بخشنامه برای صادرات صادر شده است و ما حتما در راستای اصلاح این موانع در مجلس اقدام خواهیم کرد.


 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۲۲۱
۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha