۱۳۹۹۰۸۱۱۲۱۳۸۱۴۳۰۷۲۱۵۴۲۶۷۴
به گزارش سیاسی تهران پرس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه چهارمین کنفرانس رؤسای مجالس که درباره مقابله با تروریسم و تقویت همکاری‌های منطقه ای است، ضمن تقدیر و تشکر از کشور ترکیه به جهت میزبانی از این کنفرانس گفت: باید ما بپذیریم که تروریسم جنگ نیابتی است، همچنین باید بپذیریم که تروریسم معلول عوامل متعددی از جمله دو عامل اصلی که عامل اول روحیه زیاده‌خواهی، سلطه‌گری و سلطه‌طلبی استکبار جهانی با محوریت آمریکا و همراهی رژیم غاصب صهیونیستی و برخی از همپیمانان اروپایی و غربی آن‌ها است و در خصوص عامل دوم  باید گفت زمانی سلطه‌گر موفق می‌شود که دیگران سلطه‌پذیر باشند بنابراین عدم تعامل کشورهای منطقه و همکاری ضعیف زمینه تحقق رویاهای شوم دشمنان منطقه را فراهم می‌کند.



وی ادامه داد: تعامل و همکاری کشورهای منطقه و پشتیبانی کشورهای منطقه از یکدیگر در مقابل انواع تروریسم از جمله تروریسم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و جنگ نیابتی می‌تواند نقشه‌های دشمنان منطقه را خنثی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: نماینده مردم روسیه به خوبی اشاره کرد که تحریم‌های اقتصادی یک حربه و یکی از مصادیق تروریسم است و باید به نقش تعامل و همکاری اجلاس و ائتلاف آستانه و تاثیرات آن در منطقه و سوریه توجه کرد پس می‌شود با تعامل و برادری و همکاری مقابل سلطه بیگانگان و دشمنان منطقه ایستاد. ما نباید اجازه دهیم منطقه تبدیل به مزرعه پرورش تروریسم توسط دشمنان منطقه در این جنگ نیابتی گسترده شود.

ذوالنور بیان کرد:  اگر در تامین امنیت منطقه به کسانی نقش دهیم که خود عامل ناامنی در منطقه هستند و این ناامنی ریشه در اقدامات آن‌ها دارد نباید توقع داشته باشیم که تروریسم از منطقه ریشه‌کن شود، ما اگر در پیمان‌های منطقه پذیرفتیم که زیر پرچم دشمنان امنیت منطقه قرار بگیریم آیا باید توقع داشته باشیم که منطقه روی خوش ببیند، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: دزدان منافع منطقه که به منطقه برای زیاده‌خواهی و تحصیل منافع نامشروع خود آمده‌اند نمی‌توانند به امنیت منطقه کمک کنند بنابراین خروج آن‌ها از منطقه تروریسم را بدون پشتیبان می‌کند چرا که آن‌ها خود ماشین و کارخانه تولید و پرورش تروریسم و تروریست‌ها هستند بنابراین تعامل و همکاری ما می‌تواند بسیار موثر باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما امیدواریم که نتیجه این اجلاس تا دوره و اجلاس بعدی که به میزبان بسیار گرم دوستان ما در روسیه برگزار خواهد شد نتایج بسیار مفید و ملموس این اجلاس را مشاهده کنیم همچنین امیدواریم تا دوره بعدی این اجلاس دو خبر خوش در اجلاس آتی مطرح شود که اولین خبر رهایی جهان و بشریت از شر تروریسم و دومین خبر رهایی از شر ویروس کرونا باشد همانگونه که خبر خوش رفتن ترامپ را شنیدیم امید است خبرهای خوشی در راه باشد و مردم منطقه در آرامش بهتری در سایه تعامل و تقویت روحیه برادری دست پیدا کنند.

ذوالنور اظهار داشت: در پایان علاوه بر تشکر از میزبان، از کشورهای روسیه، چین، پاکستان و افغانستان تشکر می‌کنم همچنین حضور عراق به عنوان یکی از قربانیان تروریسم فرصت مغتنمی در این اجلاس بود. همچنین امیدوارم نتایج بیان این مشکلات رسیدن به راهکارهای مناسب باشد که در این اجلاس مطرح شد و نتایج خوب آن را ملت‌های ما از زبان هیئت‌های خود شنیده و خوشحال شوند.

 

انتهای پیام/الف















کد خبر: ۵۲۲۰
۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha