حسن روحانی
به گزارش گروه سیاسی تهران پرس، ظهر روز گذشته، حسن روحانی رئیس جمهور در اولین ارتباط تصویری با مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا و همچنین پلیس راه مازندران، در جریان نحوه خدمات رسانی پلیس راهور به مردم قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در این ارتباط تصویری اظهارداشت : لازم است، پلیس در جا‌هایی که نیاز است به مردم تذکرات بهداشتی هم بدهد؛ اگر خودرو‌هایی هستند که بدون توجه به اصول بهداشتی تردد می‌کنند، تذکرات بهداشتی پلیس لازم است.

رئیس جمهور گفت: در مواردی که براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باید چارچوب‌هایی رعایت شود، مخصوصا جا‌هایی که شرایط کرونایی قرمز و نارنجی است، پلیس حتما اعمال قانون می‌کند.

روحانی افزود: براساس گزارش رئیس محترم پلیس راهور هم اکنون روزی ۳۲ جانباخته در سوانح رانندگی داریم که این مایه تاسف است.

رئیس جمهور از همه رانندگان خواست ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا، دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی در رانندگی را هم رعایت کنند.

روحانی از گزارش خوب و تلاش‌هایی که نیروی انتظامی در طول سال به ویژه در ایام نوروز انجام می‌دهد، تقدیر کرد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: به ویژه بخش راهور پلیس، مسئولیت‌های سخت‌تر و سنگین تری را برعهده دارد و البته امسال شرایط برای پلیس راهور نسبت به سال گذشته که به علت شرایط کرونایی محدودیت‌هایی زیادی داشتیم.

در این ارتباط ویدئوکنفرانسی، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گزارش مبسوطی از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر پلیس های تخصصی و موفقیت های حاصله در سال۹۹ ارائه کرد.

وی افزود: با وجود افزایش تصادفات رانندگی در سال های ۹۶ و ۹۷ ، خوشبختانه موفق شدیم در سال ۹۹ تصادفات نسبت به سال قبل ، یک و چهار دهم درصد کاهش بدهیم بطوریکه تعداد دو هزار و ۹۹ نفر جان باخته و ۷۴ هزار نفر مجروح کمتر به ثبت رسیده است، جا دارد از حمایت های دولت بالاخص از جناب آقای نوبخت، وزیر بهداشت، سازمان صداوسیما و... به جهت مساعدت ها و حمایت های آنها تشکر و قدردانی نمایم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۰ بیست و هفت هزار نیروی پلیس راهور در هزار و ۴۹۱ پایگاه ثابت و سیار و ۶ هزار و ۲۰۰ واحد گشت به ارایه خدمات به مسافران نوروزی می‌پردازند.

سردار هادیانفر افزود: امسال باتوجه به محدودیت‌های کرونایی در ۵۱ شهر با وضعیت قرمز و نارنجی در ۷۷۰ نقطه ورود و خروج حضور داریم ضمن اینکه از طریق هزار و ۶۲۰ دوربین جاده‌ای به کنترل مسیر‌ها می‌پردازیم.

وی گفت: تعداد سفر‌ها نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است، اما نسبت به نوروز ۹۸ با ۱۶ درصد کاهش روبرو بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: سفر‌های نوروزی امسال در محور‌های شمالی ۱۰۵ درصد افزایش داشته است. همچنین آمار تصادفات در نوروز امسال نسبت به نوروز پارسال ۴۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۱۷۱
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha