سردار حسن حسن زاده
سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس اظهار کرد: در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی، مردم و نیروهای جهادی بسیج با حضور خود ثابت کردند که می‌توانیم با دست توانمند آن‌ها مشکلات و مسائل کشور را در تمامی عرصه‌ها همچون سیل، زلزله، واکسیناسیون فلج اطفال و حتی در مبارزه با ویروس کرونا حل کنیم و این موضوع به اثبات رسیده است.

وی افزود: در بحران شیوع ویروس کرونا، ایران تنها کشوری بود که با حضور مردم و طیف سازمان یافته مردم یعنی بسیج دستاوردهای مهمی را در مقابله با این ویروس را به دست آورد، ما معتقدیم که اگر مردم را به عنوان پشتیبان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران بدانیم، آن‌ها در مشکلات سهیم بدانیم و ظرفیت های مردمی را ساماندهی کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی کشورمان حل کنیم و تا به امروز این موضوع به اثبات رسیده است.

فرمانوه سپاه محمد رسول الله(ص) عنوان کرد: شاهد اثر بخشی حضور گسترده مردم در کمک مومنانه و حضور بسیجان کنار کادر درمان در یک کار تخصصی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، امروز این طرح مردم محور و بسیجی ما را به عنوان یک الگوی موفق در دنیا و دیگر کشور به کار گرفته شده است و برای مشورت و کسب تجربه به سراق ما می آیند. ما مطمئن هستیم مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز با همین رویکرد مردمی، کمک مردمی ، پشتیبانی مردمی و سازماندهی مردم در قالب بسیج قابل رفع است.

سردار حسن‌زاده در خصوص مرحله دوم شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در مرحله نخست این طرح ، بهداشت و درمان به صورت محله محور اجرا شد که به شکر خدا موفقیت‌آمیز بود، اما با توجه به کاهش محدودیت‌ها و فعال شدن تمامی بخش‌های خدماتی، فروشگاهی، بازار، اصناف و صنعت و... درنظر داریم در محله دوم طرح مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی رویکرد محله محور را در اقشار و مکان‌های شلوغ و پرتردد اجرا کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: امروز مردم در خصوص چگونگی مراجعه به نیروهای سلامت و بهداشت آشنا هستند، در مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی باید در مراکز پر جمعیت همانند در بازار، مراکز صنعتی، کارخانجات بسیار بزرگ، مراکز تجاری، ایستگاه های مترو و... وارد عمل خواهیم شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تصریح کرد: در مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با بیماریابی و رهیابی مرتبطین با بیماران در بین اقشار و محل های پرتردد این ویروس منحوس را کنترل خواهیم کرد و ان‌شالله آثار و دستاوردهای این مرحله را نیز مردم عزیز ما خواهند دید.

سردار حسن زاده خاطر نشان کرد: بسیج در تهران بزرگ و تمام استان ها در سفرهای عیدانه به مردم خدمات رایگان ارائه خواهند کرد، این خدمات رایگان در زمان ورود و خروج برای مردم ارائه خواهد شد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سلامتی مردم حفظ شود.

وی ادامه داد: به مردم عزیز این نوید را می دهیم که در بحث معیشت همانند کرونا سپاه در کنار مردم قرار دارد و کارهای ویژه ای انجام خواهد داد، در سال ۹۹ با وجود اینگه درگیر مقابله با ویروس کرونا بودیم، بسیج سازندگی و سایر بخش ها در بحث اشتغال زایی اقدامات قابل تقدیری انجام دادند که این اقدامات در سال ۱۴۰۰ تشدید خواهد شد، کمک مردم در این زمینه حائز اهمیت است و ما امیدواریم با کمک مردم و ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد به دستاوردهای خوبی در حوزه معیشت و اقتصاد دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۱۸۶
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha