۱۵۷۰۷۳۷۴۲
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، ایوب فصاحت اظهارداشت: با فرارسیدن تعطیلات نورزوی و شدت گرفتن سودجویی‌ها، ویلاسازی و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، شماره تلفن ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حفاظت اراضی کشاورزی است.

وی گفت: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، گشت ۱۳۱ حفاظت از اراضی کشاورزی استان تهران از ۲۹ اسفند۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در حال آماده‌باش کامل بوده و در سایر مواقع نیز به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های اراضی کشاورزی است.

فصاحت افزود: تخریب اراضی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بدون مجوز، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستند که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدات جدی مواجه کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می کنند، اظهارداشت: براساس قانون هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

فصاحت با تاکید بر اینکه همکاران جهاد کشاورزی در ستاد و مراکز به طور مستمر در ایام تعطیل اشرافیت کامل به منطقه دارند، خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۱۶۱
۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha