۵۵۳۴۱۱۳
به گزارش تهران پرس، باتوجه به آمار ارائه‌شده توسط بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در تهران طی بهمن ماه به بیش از ٢٨میلیون تومان در هر متر مربع رسید .قیمت مسکن

اقتصاد آنلاین نوشت: این امر حاکی از آن است که خرید یک واحد آپارتمان ۴٠متری با متوسط قیمت مسکن در تهران به بیش از یک میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد؛ اما آیا هنوز هم می‌توان با سرمایه‌ای کمتر از یک میلیارد تومان واحد خرید؟

آمارهای موجود در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد که طی بهمن ماه با سرمایه‌ای کمتر از یک میلیارد تومان نیز در تهران واحد معامله شده است؛ اما در خصوص این واحدها چند نکته وجود دارد؛ برای مثال غالب واحدهایی که قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان داشته است، متراژ پایین بوده‌اند و واحدهای متراژ بالا در بین معاملات کمتر از یک میلیارد تومان به چشم نمی‌خورد. مساله دیگر موقعیت آپارتمان است که اغلب این واحدهای در محله‌های جنوب و جنوب شرق تهران قرار دارد و در مرکز و یا شمال شهر تقریبا هیچ واحدی با این قیمت دیده نمی‌شود. همچنین بیشتر واحدهای کمتر از یک میلیارد تومان، سن بالایی دارد.

بنابر آنچه گفته شد، برای خرید واحدهایی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان باید به محله‌هایی مراجعه کرد که متوسط قیمت مسکن در آن‌ها از متوسط قیمت مسکن در تهران ارزان‌تر است؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای ارزان‌تر از یک میلیارد تومان که طی بهمن ماه٩٩ در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهای ارزان‌تر از یک میلیارد تومان است که در بهمن ماه٩٩ در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌ یادشده نیست.

یک دستگاه آپارتمان ۴٧متری و ۶سال ساخت در محله هاشم آباد تهران متری ١٢میلیون و ١٠٧هزار تومان معامله شد؛ همچنین قیمت مسکن جهت معامله یک خانه ۵٩متری و ١٨سال ساخت در کارون شمالی ٩۵۵میلیون تومان بوده است.

سبلان از محله‌های تهران در شرق است؛  قیمت مسکن در این محله به طور کل از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است؛  برای مثال واحدی ٣١متری و ١٢سال ساخت در سبلان شمالی متری ١٧میلیون و ۶٨۴هزار تومان به فروش رسید؛  برای خرید یک خانه ۴٣متری و ٩سال ساخت در جوادیه نیز ١٨میلیون و ٨٩هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت شد.

یک واحد آپارتمان ۴٨متری و ١٩سال ساخت در سلسبیل جنوبی متری ١۶میلسون و ٣٨۴هزار تومان و خانه‌ای ۴٧متری و ٢٨سال ساخت در بریانک متری ١۴میلیون و ٨٨٠هزار تومان به فروش رسید. همچنین گفتنی است که فردی برای خرید یک خانه ۴١متری و ۶سال ساخت در بلورسازی ١۵میلیون و ۶٠۵هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت کرد.

 

 
کد خبر: ۵۱۶۹
۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha