۹a47fab6-85fc-4d27-8569-c3b1abb7f8a4
اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در طول سال های متمادی با نامگذاری هر سال، به تمام مسئولان خط دهی می کنند تا در آن راستا حرکت کنند و باعث پیشرفت بیش از پیش کشور در عرصه های مختلف شوند اما اگر در نوع نامگذاری سال ها دقت کنیم، می بینیم که رهبرمعظم انقلاب اسلامی تاکیدات زیادی بر افزایش تولید در کشور داشته اند و حتی سخنرانی های ایشان در راستای اقتصاد مقاومتی هم حول محور افزایش تولید و عدم وابستگی به بیگانگان است.

وی ادامه داد: موتور تولید کشور باید بیش از پیش به حرکت در آید و رهبرانقلاب با نامگذاری امسال، حتی بر موانع تولید و پشتیبانی تولید هم نگاه ویژه ای داشته اند و این نشان می دهد که پشتیبانی ها از تولید باید افزایش یابد و از سوی دیگر، مانع زدایی باید از میان برود و مسئولان باید در این راستا حرکت کنند تا باعث نجات اقتصاد کشور شوند.

شاکری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با جدیت کامل، موانع بر سر موضوع تولید را به طور تخصصی پیگیری می کند ، گفت: باید موانع تولید از میان برود و هر جا که نیاز باشد، مجلس شورای اسلامی با وضع قوانینی، باعث موانع زدایی در امر تولید می شود و همانطور که در جزئیات لایحه ۱۴۰۰ به طور جدی شاهد ورود نمایندگان مجلس بودیم، هر موانعی که بر سر راه تولید، کسب و کار، اشتغال، ازدواج و ... باشد باید از میان برود و مجلس در تحقق بخشی به این امر مصمم است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی هر کاری که در راستای رفع موانع تولید در کشور باشد را انجام خواهد داد و این موضوع را وظیفه و رسالت خود می داند.

شاکری افزود: موضوع رفع موانع و حمایت از پشتیبانی ها در امر تولید باید در قالب طرح ها و لوایح از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی دنبال شود و ما در ماه های پایانی دولت فعلی در تلاش هستیم که مسئولان دولتی را به امر افزایش سیاست ها در افزایش تولید در کشور تشویق کنیم.

وی در پایان گفت: بیش از ۳۰ درصد از احکام بودجه ۹۹ اجرا نشده و متاسفانه ۲۵ درصد آن هم به صورت ناقص از سوی دولت اجرا شده است و به همین دلیل برای تحقق بخشی به شعار سال در حمایت از تولید و رفع موانع موجود، باید نظارت دقیقی بر اجرای دقیق احکام بودجه ۱۴۰۰ صورت بگیرد و مجلس شورای اسلامی در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۱۱۹
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha