۱۳۹۹۱۲۳۰۰۰۰۲۹۰_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، در پی اخذ مصوبه شهردار تهران از هیئت محترم دولت مبنی بر تبدیل سیمان ری به موزه صنعت، شهرداری منطقه ۲۰ با اخذ مجوز قضایی و معاضدت سرکلانتری نهم و یگان حفاظت شهرداری تهران و ابلاغ مصوبه شورای تامین شهرستان ری با ورود به محوطه سیمان ری، اقدام به رفع تصرف و تحویل ملک مورد نظر کرد.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با اعلام این خبر گفت: مرمت، بازسازی و تبدیل این مکان ارزشمند تاریخی به موزه صنعت سیمان با هماهنگی و همکاری متخصصین و هنرمندان به زودی آغاز می شود.

وی ادامه داد: علی رغم ابلاغ مصوبه هییت وزیران، متصرفین غیر قانونی در راستای اجرایی نمودن مصوبه دولت، چندین مرتبه کارشکنی می کردند و اقدامات ایشان منجر به تخریب این اثر تاریخی می شد که نهایتا با مساعدت و حسن ظن دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری، این میراث ارزشمند ملی که در کنار تپه و دژ تاریخی "رشکان" در پهنه جنوب تهران قرار دارد، انتزاع ید از متصرفین شد و ملک جهت اقدامات بعدی تحویل سازمان نوسازی شهر تهران شد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی در ری بیان کرد: هر گونه تصرف، تغییر یا تخریب آثار تاریخی و سو استفاده از این فضاهای ارزشمند، با واکنش صریح، دقیق و قانونی شهرداری روبه رو می شود و ما وظیفه خود را به طور کامل به انجام می رسانیم.

انتهای پیام
کد خبر: ۵۱۱۱
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha