۱۶۴۵۴۱۹۳۵
به گزارش تهران پرس، سرهنگ «بهزاد عبدیان» با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در تعطیلات نوروز، اظهار داشت: پرهیز از مسافرت غیر ضروری، رعایت نکات حفاظتی برای پیشگیری از سرقت منزل و وسایل نقلیه، و اعلام موارد مشکوک به شماره تماس ۱۱۰ پلیس راهکارهای مناسبی برای ایجاد و ارتقا امنیت پایدار در مشارکت شهروندان با نیروهای پلیس است.

سرهنگ عبدی گفت: ایمنی راهرو، پشت بام منزل با حفاظ نرده‌ای، نصب حفاظ محکم بر روی پنجره ها، نورگیر، پاسیو و خالی نگذاشتن منزل در حد امکان به شهروندان توصیه می‌شود.

وی افزود: خدمه ساختمانی، نظافت‌چیان شب، تعمیرکاران، افراد ناشناس دیگر و… آنقدر قابل اعتماد نیستند که کلید ساختمان در اختیار آنان باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس گفت: شهروندان وجوه نقد، طلا، جواهر و اوراق بهادار خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و ثبت شماره سریال لوازم منزل راهکار مناسبی برای شناسایی لوازم منزل در صورت سرقت است.

وی با اشاره به ضرورت تامین امنیت شهروندان، اظهار داشت: تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ در گزارش موارد مشکوک محیط را برای مجرمین ناامن و افزایش امینت برای خانواده‌ها را به همراه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رعایت موارد امنیتی برای خودرو، اظهار داشت: رانندگان خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کرده و خودرو خود را در شب هنگام در محلی با نور کافی پارک کنند.

عبدیان افزود: هنگام ترک خودرو دقت کنید که درب ها و شیشه‌ها بطور کامل بسته باشند و اشیای قیمتی، کیف و سایر وسایل وسوسه انگیز برای سرقت را در خودرو جا نگذارند.

وی ادامه داد: اگر اتومبیل شما دچار نقص فنی شده و لازم است آن را هل دهید، به هیچ وجه اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند، خودرو را در حالت روشن رها نکنند و سوئیچ خودرو را به افراد غیر مطمئن و تعمیرکاران ندهند.

فرمانده نیروی انتظامی به رانندگان خودروهای کرایه ای توصیه کرد: در مقابل پیشنهادات دربستی وسوسه انگیز و یا مسافرین دربستی با وضعیت مشکوک احتیاط لازم را رعایت، حتی المقدور به این پیشنهادات جواب منفی بدهند.

عبدیان گفت: مالکان موتورسیکلت توجه داشته باشند که وسیله نقلیه خود را به قفل و زنجیر مجهز و موتور سیکلت را به شیئی ثابت و محکم قفل کنند

شهرستان پردیس با جمعیتی در جدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۱۰۹
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha