index
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، همزمان با آغاز سال ۱۴۰۰ شمسی، لشکر ۲۳ نیروی زمینی و دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همکاری با شهرداری تهران، آیین لحظه تحویل سال جدید را با شلیک توپ به‌صورت نمادین و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرودهای حماسی در میدان آزادی تهران گرامی می‌دارد.

همچنین در این آیین ضمن گرامیداشت یاد شهدا از تعدادی از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سنگرهای مختلف امنیت‌آفرینی و مردم‌یاری تلاش شایسته‌ای داشته‌اند، تقدیر و تجلیل خواهد شد. با وجود اینکه مراسمات استقبال از سال نو و همچنین تقدیر از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است، اما این سوال مطرح است که شهرداری به عنوان برگزار کننده این مراسم چرا میدان آزادی را برای برپایی این مراسم برگزیده است؟

شهرداری که مدعی حفظ میراث فرهنگی و تقویت هویت چند فرهنگی در تهران است و آن از برنامه اصلی خود معرفی می کند، برگزار کننده مراسمی است که موج ناشی از شلیک توپ برای بنای تاریخی و قدیمی برج آزادی خطرآفرین است.

در حالی که موج و اثرات مخرب صوتی ناشی از شلیک توپ در لحظه سال تحویل در میدان آزادی می تواند به بنای تاریخی برج آزادی آسیب بزند، برخی از صاحب نظران بر این باورند که اگر این مراسم برای احیای پیشینه تاریخی آن برگزار می شود، میدان توپخانه مکانی مناسب تری برای برپایی آن است.

صدای ناشی از شلیک توپ ها علاوه بر آلودگی صوتی که برای شهروندان تهرانی نزدیک به میدان آزادی خواهد داشت، می تواند این شلیک باعث ترک خوردن دیوارهای برج آزادی به عنوان یکی از نمادهای اصلی تهران شود.


به نظر می رسد شهرداری تهران برای استقبال از سال نو می خواستن خدمات ویژه تری به شهروندان پایتخت نشین ارائه کند، اما این سازمان تصمیم گرفته است مراسماتی با همکاری دیگر نهادها برگزار کند که تبعات آن کمتر دامن گیرش شود.

شهرداری تهران می توانست مکان دیگری را برای برگزاری آیین گرامیداشت لحظه سال تحویل در نظر بگیرد تا شادی لحظه سال تحویل به بهای ایجاد مزاحمت برای شهروندان تهرانی و همچنین آسیب رساندن به دیوارهای برج آزادی که هزینه زیادی دارد، تبدیل نشود و سوال دیگری اینکه، سازمان میراث فرهنگی که سیاست نگهداری از بناهای تاریخی کشور را برعهده دارد، چرا چنین اجازه ای به شهرداری داده است؟

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۱۰۲
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha