۶۱۴۸۹۲۴۱
به گزارش تهران پرس، سید جلال ملکی در پاسخ به اینکه گامهای بزرگ و موفق آتش نشانی تهران در سال ٩٩ چه بوده ؟ گفت: یکی از ابعاد اقدامات آتش نشانی تهران در سال ٩٩ از جنبه عملیاتی بود. توانستیم با وجود تورم شدید، تحریم و گرانی دلار تجهیزات مورد نیاز و .. را تهیه کنیم و ایستگاه ها را نیز افتتاح کردیم.

ملکی گفت: کماکان آتش نشانی تهران توانسته خود را به روز نگه دارد.

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه تحریم و ویروس کرونا سختی‌های بسیاری ایجاد کرد اما موجب خودباوری شد، به عنوان مثال در شرایط ابتدایی کرونا که همچنان کسی نمی‌دانست که چه باید بکند، شهرداری تهران توانست ستاد مقابله تشکیل دهد و آتش نشانی تهران در هفته‌های ابتدایی شیوع کرونا خودرو هایی را با تلاش مهندسان سازمان آتش نشانی بسازد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: مهندسان ما آنقدر توانمند بودند که ساختن تجهیزات جدید را پیش گرفتند لذا یکی از اتفاقات خوبی که رقم خورد همین امر بود.

ملکی ادامه داد: همچنین پس از سال‌ها آتش نشانی تهران اجازه گرفت تا از ظرفیت بانوان توانمند در بخش عملیاتی استفاده کند. البته این همچنان در مرحله ثبت نام است و آزمون‌های آن برای سال بعد انجام خواهد شد اما می‌توان عنوان کرد که این نیز گامی دیگر است که برداشته شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در پاسخ به اینکه بزرگ‌ترین معضل سازمان آتش نشانی در سال ٩٩ چه بوده است گفت: آتش نشانی تهران به شدت نیازمند تغییر و تحول‌های اساسی در قوانین مربوط به حوزه ایمنی، شفاف بودن قوانین، حمایت قوانین و … است.

وی گفت: علیرغم توقعات ما از بسیاری دستگاه‌ها، به عنوان مثال تلاش بیشتر رسانه‌ها، صدا و سیما، آموزش و پرورش و… اما اگر در حوزه ایمنی، قانون داشته باشیم و تقسیم وظایف و تعیین تکلیف انجام شده باشد، نیاز نیست ما در خصوص اقدامات مورد نیاز از دیگر سازمان ها خواهش کنیم. در این شرایط سازمان‌ها موظف هستند به وظایف خود عمل کنند.

ملکی اظهار کرد: نیازمند این هستیم که قانون از ما حمایت کند و قوانین شفاف داشته باشیم. نباید قوانین آنقدر کلی باشد که دست برخی را برای فرار از قوانین باز بگذارد. به عنوان مثال برخی ساختمان‌های قدیمی تهران نیاز به ایمن سازی دارد اما هیچ قانونی وجود ندارد که اینها را ملزم به ایمن سازی کند.

وی ادامه داد: دو بخش در حوزه ایمنی وجود دارد که بحث سخت افزاری و نرم افزاری است. ما سعی کردیم در بخش سخت افزاری، مثل تجهیزات و… اقداماتی که نیاز است را انجام دهیم اما بخش نرم افزاری که شامل قانون گذاری و فرهنگ سازی است باید رو به جلو پیش برویم. هیچ قانونی وجود ندارد که آتش نشانی بتواند در راس عمل کند در حالی که به این اختیار نیاز است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: زمانی که با حوادثی مثل کلینیک سینا اطهر و پلاسکو مواجه می شویم افراد از تعداد بالای اخطار تعجب می‌کنند و برایشان سوال است که چرا آتش نشانی به جز اخطار دادن اقدام دیگری انجام نداده است، این در حالی است که از نظر قانونی آتش نشانی فقط اجازه اخطار دادن دارد. در این حوزه قوانین شفاف و کارآمد نیست.

وی افزود: آتش نشانی بار ها اعلام کرده که برای هر نوع همفکری در خصوص وضع قوانین و… آمادگی کافی دارد چرا که این امر به ایمنی شهر و نجات جان و مال مردم کمک می کند.

انتهای پیام
کد خبر: ۵۱۰۰
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha