۱f2fa5ea-db73-44c6-8e2b-d4f9ff343ed9
به گزارش تهران پرس، در همسایگی مسجد پر خاطره ابوذر، زیر پلّه، کوچکی اجاره کرده است و در آنجا چند سالی است، کاسبی می کند.

یوسف کفاش، مرد میانسال کفاشِ چیره دستی است و دستان زمختش نشان از سال ها تلاش برای کسب روزی حلال دارد و با خلقی گشاده و لهجه شیرین آذری کار مشتریانش را راه می اندازد.

کفاش محله ما حالِ خوشی دارد، از آن کسبه های است که غم مشتری اش را می خورد، مردمدار است، اهل ملاحظه و مداراست، با مشتریانش منصفانه رفتار می کند و در یک کلام کاسبی است که حبیب خداست.

او جزیی از نظام خلقت است که در کار حرفه ای و زندگی اجتماعی اش به خوبی نقش آفرینی می کند. نگارنده معتقد است که اگر هر آدمی سر جایی که باید کار کند و  تخصص حرفه ای خود را به خوبی انجام دهد مدینه فاضله ای را شاهد خواهیم بودیم.

او از آن دست افرادی است که در همان نقطه، متمرکز، متعهدانه و مسلط به فعالیتی است که انجام می دهد و به سهم خود دنیا را جای بهتری برای زیستن می کند.

اساسا اشاعه معروف، توجه به معروف است نه اشاعه منکر...

برای رشد دادن اجتماع برجسته کردن وجوه مثبت انسانی لازمه زندگی اجتماعی است. بیاییم برای #حال_خوب جامعه مان وجوه مثبت آدم ها را ضریب بدهیم و آگراندیسمان بر زیبایی ها شویم.




انتهای پیام/
کد خبر: ۵۰۸۴
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha