IMG12175419
به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ دکتر مجید صحراگرد معاون علمی، پژوهشی و فناوری تهران بزرگ از پایگاه علمی المهدی (عج) ناحیه مقداد که با حضور جوانان متعهد، مستعد و فراق التحصیل دانشگاه‌ها دست به تولید و رفع نیاز افراد محله زده اند بازدید کرد تا با حمایت معنوی قوت قلبی برای آنها باشد.

دکتر رضا بشارتی فرمانده پایگاه علمی المهدی (عج) نخبه بسیجی دغدغه مندی است که اختراعات زیادی داشته است؛ این نخبه بسیجی با همت و تلاش خود و به کمک جوانان بسیجی مسجد بیانات رهبر معظم انقلاب را در خصوص اقتصاد مقاومتی و جهش تولید سرلوحه خود قرار داده اند و برای رفع نیازهای محله و جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

آنها فضای باشگاه ورزشی مسجد را که به دلیل ویروس کرونا بلا استفاده مانده بود را تبدیل به کارگاه تولیدی کرده اند تا در راستای تولید چند نوع محصول ضروری مورد استفاده در جامعه برای چندین نفر نیز اشتغال زایی فراهم کنند.

گروه مبتکران دکتر بشارتی در فضای ایجاد شده ضمن دوختن ماسک پارچه‌ای، با آماده سازی دستگاه تولید ماسک و کش زنی شروع به تولید ماسک سه لایه کردند؛ و همچنین با بازسازی چند دستگاه ماشین اسقاطی به صورت خود‌کفا اقدام به تولید در‌پوش قفل کودک برای مواد شوینده و ضد عفونی کردند.


 

از دیگر محصولات تولیدی این جوانان مستعد و خلاق می‌توان به تولید کش ماسک، گان، فوم، پد الکی و مواد ضد عفونی اشاره کرد.

در همین راستا کارگاهی در اطراف شهر تهران که دارای مجموعه‌ای با ظرفیت ساخت ابزارآلات و ماشین آلات مرتبط با بحث محصولات تولیدی گروه خلاق دکتر بشارتی وجود دارد که افراد گروه هر کدام با تخصص خود کارها را مدیریت کرده و محصولات را ضمن طراحی، نمونه سازی می‌کنند و بعد از نتیجه گیری به سمت انبوه سازی می‌روند به این صورت که در کارگاه به عنوان خدمات مهندسی نقشه را می‌دهند و قطعه ساخته شده را تحویل می‌گیرند.


دکتر بشارتی در نظر دارد در کنار محصولات تولیدی این کارگاه که دارای چندین پارامتر از جمله با کمترین هزینه به اشتغال و درآمد زایی رسیدن است با به کار گیری ظرفیت جوانان محل و اشتغال زایی برای آنها با هدف بر طرف کردن نیازهای افراد محل و جامعه خط نهایی تولید که اشتغال زایی برای مشاغل خانگی است را نیز راه اندازی کند.

شایان ذکر است که همت فکر خلاقانه دو نفر از پزشکان مبتکر این مجموعه یک نوع ابزار دندانپزشکی اختراع و تولید شده که در آینده‌ای نزدیک برای استفاده در این بخش پزشکی در کشور توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۹۰۶
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha