حقانی
محمد حقانی عضو چهارمین دوره شورای تهران و مشاور رئیس شورای شهر فعلی تهران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس بیان کرد: درباره عملکرد شورای شهر و شهرداری در حوزه حمل و نقل شهری بیان کرد: اقدامات صورت می گیرد اما هنوز کامل نیست. ضمن آنکه عملکرد صورت گرفته در حوزه ناوگان حمل و نقل  شهری با توجه به گستردگی شهر تهران و معضل آلودگی هوا، کفاف تهران را نداده است.

 

حقانی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت های شهری ضعیف است، به بودجه شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: بودجه سال جدید شهرداری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است که بخشی از این بودجه صرف حقوق و دستمزد و امورات اداری است و مابقی در بخش های دیگر هزینه می شود.

 

مشاور محسن هاشمی در شورای شهر تهران اظهار داشت: بایستی بودجه شهرداری و شورای شهر حداقل چند برابر بودجه فعلی باشد. به عبارتی این بودجه باید دست کم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باشد که البته این بودجه نباید بطور مستقیم از مردم دریافت کرد. بلکه در این راستا شهرداری و شورای شهر باید بخش خصوصی را بکار گیرند و از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنند و اگر این مهم صورت نگیرد با این بودجه کم نمی توانیم زیر ساخت ها را تکمیل کنیم.

 

حقانی در ادامه با تاکید براینکه در تامین بودجه شهرداری طبق قانون دولت باید کمک کند، در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس درباره چگونگی و میزان کمک دولت به شهرداری و شورای شهر تهران اظهار داشت: بنده در جریان نیستم که آیا دولت کمکی کرده است یا خیر. اما همین میزان می دانم که وضع مالی دولت خوب نیست و کف گیر دولت به ته دیگ خورده است!

 

مشاور محسن هاشمی در شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس درخصوص دلیل بازداشت دو شهردار منطقه ۲ و ۸  بیان کرد: خیلی اطلاع ندارم و دقیق نمی دانم آیا مجرم بوده اند و یا اینکه تخلف کرده اند.

 

حقانی در ادامه سخنان خود دلیل بروز چنین تخلفاتی را نظارت ضعیف شهرداری و شورای شهر دانست و تاکید کرد: اگر نظارت های اولیه و ثانویه وجود داشت و به صورت دقیق نظارت صورت می گرفت، شاهد بروز چنین تخلفاتی نبودیم. ضمن آنکه نهادهای نظارتی و بازرسی نیز باید نظارت های خود را در این خصوص بیشتر کنند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۰۳۴
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha