۱۵۷۷۹۱۷۱۳
به گزارش تهران پرس محمدرضا بختیاری  اظهار داشت: تهرانی ها در هفدهم اسفندماه امسال سه میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۳۰ متر مکعب آب مصرف کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه افزایش نشان می دهد.

وی افزود: حدود ۶۸ درصد آب تهران از منابع سطحی و سدهای پنجگانه و حدود ۳۲ درصد از منابع زیرزمینی تامین می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه به اینکه در روزهای آخر سال شاهد افزایش مصرف آب هستیم گفت: شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی و از سوی دیگر خانه تکانی ها مصرف آب را بالا برده است.

وی ادامه داد: در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند امسال نیز به صورت میانگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب افزایش ۶.۶ و ۶.۵ درصدی را شاهد هستیم که باید تدابیری در این زمینه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به اینکه در سال آبی جاری (از اول مهرماه تاکنون) شاهد کاهش بارندگی ها در استان هستیم گفت: امسال حدود ۱۹۰ میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته که حدود ۲۵۰ میلی متر بوده، کاهش ۲۴ درصدی نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای تهران ذخیره سدهای تهران نیز نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است از این رو نیازمند مدیریت منابع آبی هستیم.

بختیاری از شهروندان تهرانی درخواست کرد: هنگام خانه تکانی از هدر رفت و مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند و با اصلاح الگوی مصرف، این شرکت را در ارائه خدمات یاری کنند.
کد خبر: ۴۸۳۳
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha