۱۶۴۵۴۲۲۷۷
به گزارش تهران پرس انوشیروان محسنی بندر جمع خبرنگاران گفت: در هفته های گذشته بارها با شهرداری تهران مکاتبه کردیم که در هر منطقه مکانی مناسب برای بساط گستران در نظر بگیرد اما در ساعات مختلف و در نقاط شلوغ از جمله میدان هفت تیر، میدان ولیعصر (عج) و همچنین میدان امام حسین (ع) فعالیت بی ضابطه دستفروشان را مشاهده می کنیم.

محسنی بندپی تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش میزان شیوع ویروس کرونا کاهش فاصله گذاری اجتماعی در بازارها و وسایل حمل و نقل عمومی است که شهرداری تهران در این زمینه باید اقدامات اساسی انجام دهد.

وی از شهروندان خواست در این شرایط سخت کرونایی از حضور در اماکن پر ازدحام همچون بازار تهران پرهیز کنند و گفت: هرچند یک سالی است که مردم به واسطه شیوع ویروس کرونا به لحاظ روحی و روانی در شرایط مناسبی قرار ندارند اما شهروندان باید حفظ سلامتی خود و خانواده را در اولویت کاری قرار دهند و از تردد در اماکن پر ازدحام و شلوغ خودداری کنند.

روند ابتلا به کرونا در تهران همچنان افزایشی است

محسنی بندپی همچنین درباره وضعیت کرونایی این استان گفت: در یک هفته گذشته میزان مبتلایان و بستری ها در استان تهران همچنان افزایشی است و نسبت به هفته گذشته در بخش بستری ها و همچنین مبتلایان افزایش چند درصدی داشتیم.

 

وی تاکید کرد: در جلسات هفتگی ستاد مقابله با کرونا استان تهران آخرین وضعیت این استان بررسی و با حضوران مدیران دانشگاه های علوم پزشکی تدابیر جدید اندیشیده می شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: آنچه که مسلم است و رییس جمهوری نیز تاکید داشت، هر گونه سفر در شهرهای قرمز و نارنجی مطلقا ممنوع است و به همین منظور از شهرداری تهران خواستیم فضا را طوری جذاب کند که شهروندان امسال نیز در تهران بمانند و یا دست کم از سفر در شهرهای قرمز و نارنجی خودداری کنند.

وی یادآور شد: اگر مردم در ایام نوروز همکاری کنند و به شهرهای قرمز و نارنجی سفر نکنند به طور حتم در ایام ابتدایی سال آینده با افزایش شیوع ویروس کرونا روبه رو نخواهیم بود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور به ویژه در استان خوزستان افزایش یافته و از مردم می خواهیم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند تا هر چه زودتر شاهد کنترل این ویروس جهش یافته باشیم.
کد خبر: ۴۸۲۳
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha